• شیراز بلوار پاسداران نبش خیابان جهان آرا ساختمان یلدا (طبقه 4 واحد 3)
  • info@Khalifehlawyer.ir

بهترین وکیل قاچاق در شیراز

بهترین وکیل قاچاق در شیراز

بهترین وکیل قاچاق در شیراز

 قاچاق عملی است که به حمل و نقل غیرقانونی کالا اشاره دارد. این کالاها می توانند قانونی مانند پوشاک و لوازم برقی یا غیرقانونی مانند مواد مخدر و اسلحه باشند. قاچاق غیرقانونی مهاجران نیز نوعی دیگری از قاچاق محسوب می شود.

معمولا شبکه‌ های جرایم سازمان‌ یافته از فرصت‌ ها و فناوری ‌های جدید، تفاوت ‌های بین نیروهای نظارتی و پیوندهای بین سیستم ‌های اقتصادی، مالی و حمل ‌و نقل جهانی در جهت منافع خود بهره ‌برداری می ‌کنند. سود حاصل از قاچاق اغلب برای تأمین مالی سایر فعالیت های مجرمانه نیز استفاده می شود.

بدیهی است که کلیه سطوح جامعه تحت تأثیر قاچاق کالاهای غیرقانونی قرار می گیرند. به عنوان مثال، قاچاق به مشاغلی که محصولات قانونی تولید می کنند و تولیدات خود را به فروش می رسانند آسیب می زند. از این روی، سایر دولت ها درآمد مالیاتی حاصل از محصولات تولید شده یا فروخته شده در بازار سیاه را از دست می دهند و مصرف کنندگان در معرض خطر محصولات نامرغوب قرار می گیرند.

همانطور که اشاره کردیم قاچاق انسان نیز یکی دیگر از انواع قاچاق است که به طور فزاینده ای در حال انجام است. این نوع قاچاق که اغلب در جهت منافع مالی برخی از افراد صورت می گیرد هجوم مهاجران به مرزهای کشورهای دیگر را در پی خواهد داشت. در این موارد شرایط سفر معمولا غیر انسانی است و تصادفات مرگبار بسیاری اتفاق می افتد.

در این راهنما در مورد قاچاق، با شما گفتگو خواهیم کرد. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در مورد قوانین مرتبط با قاچاق نیاز دارید، پیشنهاد می کنم با دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه بهترین وکیل شیراز تماس بگیرید.

مطالب مرتبط به وکیل ملکی :

بهترین وکیل شهرداری در شیراز

بهترین وکیل تنظیم قرارداد در شیراز

بهترین وکیل مصادره اموال در شیراز

بهترین وکیل سفته شیراز

بهترین وکیل در شیراز

بهترین وکیل قاچاق در شیراز
بهترین وکیل قاچاق در شیراز

جرایم قاچاق کالا چیست؟

همانطور که اشاره کردیم قاچاق انواع مختلفی دارد که یکی از متداول ترین اشکال قاچاق، قاچاق کالا می باشد. با توجه به قانون یک قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هر نوع عمل یا ترک عملی که باعث برهم زدن تشریفات قانونی مرتبط با وردات و صادرات کالا و ارز باشد، جرم محسوب می شود و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.

در صورتی که از روی آگاهی و یا نا آگاهی مرتکب چنین اعمالی شده باشید، قانون با شما برخورد خواهد کرد.

براساس قوانین مدنی کشور، کالا به معنای هر چیزی است که در گمرک از ارزش اقتصادی برخوردار است. بنابراین برای وارد و خارج کردن هر نوع کالا باید طبق قوانین تشریفات قانونی آن را دنبال کنید. در صورتی که با دور زدن قوانین اقدام به واردات و صادرات هر نوع کالایی نمایید که در گمرک دارای ارزش است، مرتکب جرم شده اید و طبق قوانین مجازات خواهید شد.

زمانی که برخی از تجار تلاش می کنند تقاضای کالا یا خدماتی را که غیرقانونی یا مشمول مالیات سنگین است، تامین کنند، قاچاق های بسیاری رخ می دهد. در نتیجه، در جهان قاچاق غیرقانونی مواد مخدر، و قاچاق اسلحه (تجارت غیرقانونی اسلحه)، همچنین قاچاق کالاهای اساسی، مشروبات الکلی  و تنباکو، رواج بسیاری یافته است. از آنجایی که قاچاقچی در صورت دستگیری با کالای قاچاق با خطر قابل توجهی از مجازات های مدنی و کیفری مواجه است، قاچاقچیان قیمت قابل توجهی را بر کالاهای قاچاق اعمال می کنند. در چنین شرایطی سود حاصل از قاچاق کالا بسیار زیاد خواهد بود. زیرا وارد کنندگان و یا صادر کندگان به دلیل اجتناب از پرداخت مالیات یا عوارض بر کالاهای وارداتی درآمد بسیار زیادی خواهند داشت. به عنوان مثال، یک قاچاقچی ممکن است مقدار بسیار زیادی سیگار را در مکانی با مالیات پایین تر خریداری کند و آنها را به مکانی با مالیات بالاتر قاچاق نماید، جایی که می توان آنها را با سود بسیار بالاتری به فروش رساند. براساس گزارش ها قاچاق یک کامیون سیگار در داخل ایالات متحده می تواند منجر به سود 2 میلیون دلاری شود.

مطالب مرتبط به وکیل خانواده :

بهترین وکیل تضمینی تغییر نام در شیراز

بهترین وکیل نقفه در شیراز

بهترین وکیل طلاق در شیراز

بهترین وکیل مهریه در شیراز

وکیل انحصار وراثت در شیراز

بهترین وکیل در سپیدان

دلایل تعیین مجازات برای قاچاق چیست؟

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم قاچاق به معنای واردات، صادرات، حمل کالا یا انتقال و خروج آنها به داخل یا خارج از کشورهای شریک یا همسایه است. معمولا قاچاقچیان، کالاهایی را با هدف کلاهبرداری از درآمد گمرکی، یا فرار از هرگونه ممنوعیت، مقررات یا شرایط مربوط به این موارد را از کشوری به کشور دیگر وارد و یا خارج می کنند. با توجه به مطالب ذکر شده به طور خلاصه می توان گفت که قاچاق به فعالیتی اطلاق می شود که واردات یا صادرات کالا را دربرمی گیرد که در آن قاچاقچیان اغلب این کار را با هدف فرار از مالیات و سود بیشتر انجام می دهند.

بنابراین قانونگذاران، قاچاق کالا را یک روش غیرقانونی برای انجام تجارت در نظر می گیرند. علل اصلی قاچاق، طمع به ثروت، جهل و عدم ملی گرایی می باشد. قاچاقچیان به منظور اجتناب کامل از کنترل های گمرکی رسمی در سراسر مرزها، از جمله مرزهای دریایی، زمینی و راه آهن دست به انجام چنین اقداماتی می زنند.

علاوه بر موراد ذکر شده، در بسیاری از موارد نیز به علت ممنوع بودن برخی از کالاها، افراد به چاقاق آنها به داخل کشور اقدام می کنند. به عنوان مثال مشروبات الکلی و مواد مخدر از جمله کالاهای ممنوعه هستند. ممنوع بودن برخی از کالاها موجب افزایش تقاضا و در نتیجه قیمت های بالاتری می شود. در این میان برخی از افراد سودجو به منظور بهره مندی از سود بیشتر اقدام به قاچاق این نوع کالاها می کنند.

بنابراین باید اذعان کرد که قاچاق به طور عمومی به منظور وارد و یا صادر کردن کالاهای پرتقاضا، کالاهایی با ارزش مالیاتی بالا و کالاهای ممنوعه یا محدود انجام می شود.

در ادامه برخی از اشکال متداول قاچاق کالا را توضیح می دهیم که با آگاهی از آنها می توانید از ارتکاب به آنها اجتناب نمایید.

وکیل جرائم اقتصادی :

بهترین وکیل سفته شیراز

بهترین وکیل بانکی شیراز

وکیل کلاهبرداری شیراز

وکیل جعل اسناد در شیراز

وکیل قاچاق در شیراز
وکیل قاچاق در شیراز

کم اظهاری کالا

کم اظهاری کالا معمولا در شرایطی صورت می گیرد که وارد کننده در اسناد واردات مقدار کالا را کمتر از کالای واقعی وارد شده اعلام می کند. این شکل از قاچاق از طریق کنترل های گمرکی رخ می دهد و معمولاً به عمد، از طرف وارد کننده کالا انجام می شود.

کم ارزش سازی کالاها

کم ارزش سازی کالاها که شکل دیگری از قاچاق کالا به حساب می آید، وضعیتی است که در آن به کالاها ارزش کمتری نسبت به آنچه که در واقع از آن برخوردارند داده می شود. کم ارزش سازی کالاها اغلب از روی سهل انگاری اتفاق می افتد و به طور غیر مستقیم به قاچاق کالا کمک می کند.

طبقه بندی نادرست کالاها

طبقه بندی نادرست کالاها بدان معناست که کالاها تحت یک طبقه بندی وارداتی متفاوت به ویژه برای جذب نرخ های مالیاتی پایین تر با هدف کاهش بدهی مالیاتی قرار می گیرند. این شکل از قاچاق ممکن است مجددا از روی ناآگاهی، سهل انگاری یا عمدی اتفاق بیفتد. با این حال، در صورتی که هر نوع کالا این گونه صادر و یا وارد شود قاچاق تلقی خواهد شد و فرد خاطی مشمول مجازات می شود.

جعل اسناد

گاهی اوقات در مشخصات اسناد مربوط به کالاهای خاص دستکاری صورت می گیرد. به عنوان مثال اعلام نادرست کشور مبدا می تواند نوعی دستکاری در اسناد قلمداد شود.

این شرایطی است که به موجب آن کشور دیگری به عنوان منبع کالا به جای کشور مبدأ صحیح اعلام می شود. معمولا این امر در بسیاری از کشورهای دنیا رایج است زیرا نرخ تعرفه های پایین تر برای کالاهای منشاء و کشورهای غیر عضو وجود دارد.

وکیل قاچاق شیراز
وکیل قاچاق شیراز

برخی از متداول ترین انواع قاچاق در ایران

ارزش و حجم کالای قاچاق وارد و خارج از کشور توسط «ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایران» برآورد می شود. این ستاد، نهادی است که وظیفه مقابله با قاچاق کالا را بر عهده دارد. در ادامه برخی از متداول ترین موارد قاچاق در ایران را توضیح خواهیم داد.

قاچاق کالا و ارز

خرید و فروش ارز مطابق با قوانین و مقررات قانونی باید انجام شود. بنابراین در صورتی که خرید این اقلام براساس قوانین کشور ایران انجام نشود، جرم محسوب می شود و افراد خاطی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. این بدان معنی است که هر گونه معاملات خارج از شبکه باید مورد تایید بانک مرکزی انجام شود، در غیر این صورت این معاملات غیر قانونی تلقی می شود. براساس قوانین و مقررات خرید و فروش ارز در ایران، افراد باید دستورالعملهای صادر شده توسط بانک مرکزی را رعایت کنند.

قاچاق مشروبات الکلی در ایران

یکی از کالاهایی که در ایران ممنوع است مشروبات الکلی می باشد. در ایران مدت کوتاهی پس از انقلاب اسلامی تولید و مصرف الکل ممنوع شد. حتی با وجود این ممنوعیت، امروزه قاچاق مشروبات الکلی همچنان در ایران رواج دارد. این نوع قاچاق یکی از سنگین ترین مجازات ها را در پی دارد. علاوه بر این، نیروهای امنیتی مرزی بارها با قاچاقچیان درگیر می شوند و بسیاری از آنها جان خود را از دست می دهند.

قاچاق سوخت

یکی دیگر از کالاهایی که از ایران به کشورهای دیگر قاچاق می شود سوخت است. مردم ایران به طور متوسط هزینه کمتری برای بنزین پرداخت می کنند. این در حالی است که کشورهای همسایه بیش از یک دلار در هر لیتر برای سوخت پرداخت می نمایند. از این رو، این روند قاچاق سوخت را به تجارتی سودآور برای قاچاقچیان تبدیل کرده است.

سخن پایانی

با توجه به مطالب ذکر شده در صورتی که تصمیم دارید کالایی را به کشور وارد و یا صادر کنید، باید قوانین و مقررات گمرکی را دنبال کنید تا با مشکلات جدی روبرو نشوید. در صورتی که به تازگی با مشکلات مرتبط با قاچاق مواجه شده اید، پیشنهاد می کنم با دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه بهترین وکیل قاچاق در شیراز تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با مدیریت