• شیراز بلوار پاسداران نبش خیابان جهان آرا ساختمان یلدا (طبقه 4 واحد 3)
  • info@Khalifehlawyer.ir

بهترین وکیل بانکی شیراز

بهترین وکیل بانکی شیراز

بهترین وکیل بانکی شیراز

امروزه بسیاری از افراد با بانک ها و بسیاری از امور بانکی سرو کار دارند. مشکلات بانکی یکی از دغدغه های بسیاری از افراد جامعه محسوب می شود. به طور کلی ممکن است بسیاری از افراد در مواجهه با امور مرتبط با بانک، نظیر دریافت تسهیلات و نحوه بازپرداخت آنها با مشکلات حقوقی متعددی مواجه شوند که برای حل آنها باید از یک وکیل دعاوی بانکی متخصص و با تجربه کمک بگیرند.

در بسیاری از موارد پرونده های مالی و بانکی با پیچیدگی های خاص خود همراه است، بنابراین عدم مشاوره با یک وکیل پایه که در دعاوی بانکی تخصص و تجربه کافی دارد می تواند شما را با چالش های جدی مواجه کند و چه بسا ناگزیر شوید با ضرر مالی و خسارت قابل توجهی مواجه شوید. بنابراین در صورتی که شما نیز با مشکلات بانکی دست به گربیان هستید، پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید، زیرا در نظر داریم اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چگونه یک وکیل بانکی می تواند به شما کمک کند را اختیارتان قرار دهیم.

در صورتی که سوالات بیشتری در ذهن دارید، پیشنهاد می کنم با دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه بهترین وکیل بانکی شیراز تماس بگیرید.

مطالب مرتبط به وکیل ملکی :

بهترین وکیل شهرداری در شیراز

بهترین وکیل تنظیم قرارداد در شیراز

بهترین وکیل مصادره اموال در شیراز

بهترین وکیل چک در شیراز

بهترین-وکیل-بانکی-شیراز
بهترین-وکیل-بانکی-شیراز

وکیل بانکی کیست؟

به طور کلی، وکیل بانکی به فرد حقوقدانی اطلاق می شود که در امور بانکی تخصص و تجربه کافی دارد. وکیل بانکی معمولا یکی از زیر مجموعه های وکیل تجاری به حساب می آید. یک وکیل بانکی به کلیه امور مرتبط با بانک تسلط دارد. این بدان معنی است که وکیل بانکی اطلاعات جامعی از کلیه مقررات و قوانین مربوط به بانک، تراکنش های بانکی، تسهیلات، دریافت ها و پرداخت ها و هر آنچه که به امور بانکی مربوط می شود دارد، و قادر است کلیه چالش های پیش روی موکل خود را به راحتی حل و فصل نماید.

مطالب مرتبط به وکیل خانواده :

بهترین وکیل تضمینی تغییر نام در شیراز

بهترین وکیل نقفه در شیراز

بهترین وکیل طلاق در شیراز

بهترین وکیل مهریه در شیراز

وکیل انحصار وراثت در شیراز

بهترین وکیل در شیراز

ویژگی هایی که یک وکیل بانک متخصص باید داشته باشد

به طور کلی، یکی از مهمترین ویژگی هایی که یک وکیل باید داشته باشد، بهره مندی از هوش، دانش و آگاهی است. این موارد از مهمترین ویژگی هایی است که کلیه حقوقدانان اعم از وکلای بانکی و وکلای غیر بانکی باید از آن برخوردار باشند. یک وکیل با تجربه و خبره می تواند کلیه مسائل و مشکلات گوناگونی که در ارتباط با موضوعات مختلف پیش می آید را به خوبی شناسایی کند و برای برطرف کردن آنها راه حل های کارآمدی را به موکلان خود ارائه دهد.

علاوه بر این، یک وکیل حرفه ای و با تجربه که در امور بانکی تخصص دارد، باید دارای قوه بیان بسیار خوبی باشد و بتواند با استفاده از تکنیک های مناسب گفتاری خود و با ارائه مدارک و مستدلات محکم در دادگاه از موکل خود به خوبی دفاع کند.

نکته دیگری که در مورد یک وکیل بانکی شایسته باید در نظر بگیرید این است که وکیل شما باید به کلیه قوانین بانکی تسلط داشته باشد. به طور معمول قوانین مرتبط با بانک ها به طور گسترده ای به روز رسانی می شوند و احتمال اینکه تغییراتی در برخی از مواد قانونی رخ دهد، بسیار زیاد است. بنابراین، وکیلی که در حرفه خود فرد آگاه و متخصصی است باید همواره در صدد ارتقای اطلاعات خود باشد و کوچکترین تغییرات در قوانین را مورد توجه قرار دهد.

یک وکیل بانکی با تجربه و ماهر قادر است قوانین جدید بانکی و مالی را به طور شایسته ای تجزیه و تحلیل نماید و از آنها به نفع موکل خود استفاده کند.

وکیل جرائم اقتصادی :

بهترین وکیل سفته شیراز

وکیل کلاهبرداری شیراز

وکیل جعل اسناد در شیراز

بهترین وکیل قاچاق در شیراز

وکیل-بانکی-شیراز
وکیل-بانکی-شیراز

وظایف وکیل بانکی ر قبال موکل خود

چنانچه هر گونه چالشی بین شما و بانک پیش بیاید، می توانید با مراجعه به یک وکیل بانکی، از او بخواهید تا در مراجع انتظامی و محاکم قانونی حضور پیدا کند و از حقوق شما در دادگاه دفاع نماید. یک وکیل بانکی علاوه بر دفاع از موکل خود در برابر بانک می تواند به بانک به عنوان یک شخصی حقوقی نیز مشاوره بدهد. از این روی، می توان گفت که یک وکیل بانکی باید بتواند با جمع آوری اطلاعات مورد لزوم، آنها را به درستی تجزیه و تحلیل کند. آنها همچنین باید بتوانند امور حقوقی مربوط به بانک ها، مزایده ها و مناقصات را نیز انجام دهند.

از دیگر وظایفی که یک وکیل بانکی با تجربه باید انجام دهد ارزیابی مطالبات خسارت و کمک به موکلان خود در روند رسیدگی به پرونده حقوقی آنهاست.

مواردی که به یک وکیل بانکی نیاز دارید؟

معمولا مطالبات بانکی به آن دسته از دعاوی مالی گفته می شود که افراد حقیقی و یا حقوقی یعنی بانک ها شکایتی علیه یکدیگر به دادگاه ارائه می دهند. از رایج ترین مطالبات بانکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم آگاهی برخی از افراد از قوانین، مقررات و مصوبات بانکی به هنگام عقد قراردادهای مختلف، باعث می شود که این افراد قراردادهایی را امضا کنند که درک درستی از آنها ندارند.
  • گاهی برخی از قراردادهای بانکی به طور یک طرفه تنظیم می شوند که ممکن است به زیان افراد باشد، معمولا ضرر و زیان ناشی از عدم ایفای تعهدات از طرف بانک می تواند برای فرد بسیار سنگین باشد.
  • گاهی برخی از مشتریان بانک ها از قراردادهای بانکی و روابط حقوقی برخی از بانک ها بی اطلاع هستند، در این صورت، افراد قادر نیستند که حقوقی واقعی خود را دریافت کنند.

در برخی موارد نادر مشاهده شده است که برخی از بانک ها از رعایت قوانین و مقررات بانک سرباز می زنند و حقوق مشتریان خود را نادیده می گیرند. یک وکیل بانکی که از کلیه مقررات بانکی آگاه است می تواند به راحتی موکل خود را در این مسیر یاری کند.

وکیل-بانکی-شیراز
وکیل-بانکی-شیراز

انواع مختلف مطالبات بانکی

بدیهی است که قوانین بانکی دارای پیچیدگی ها و تنوع بسیار زیادی است. این یپچیدگی ها و تنوع قوانین می تواند مشکلات بسیاری را برای افراد به وجود آورند. در این هنگام وجود یک وکیل بانکی با تجربه بسیار اهمیت پیدا می کند. در ادامه به برخی از این مطالبات که برای حل آنها به یک وکیل متخصص و با تجربه بانکی نیاز دارید، اشاره خواهیم کرد:

  • دعوای افراد علیه بانک مبنی بر باطل کردن مجریه بانک
  • دعوای افراد علیه بانک در مورد مابه التفاوت محاسبه سود، بدهی، جریه و سایر موارد.
  • دعاوی بانک از افراد در مورد مطالبه وجوه نقد، سفته، چک و موارد دیگر.
  • دعوای بانک علیه افراد در خصوص ملزم کردن آنها به تعهدات خود نظیر وثیقه ملکی به منظور وصول مطالبات.
  • دعوای افراد علیه بانک در مورد سند رسمی ملک مورد وثیقه
  • دعوای افراد علیه بانک برای ابطال ضمانت نامه بانکی

علاوه بر موارد ذکر شده، مطالبات بانکی انواع دیگری نیز دارند. برخی از مهمترین آنها عبارتند از: مطالبات ارزی، قراردادهای یک طرفه با بانک، قراردادهای رهن ملک، ارزیابی اموال و موارد دیگر.

آیا حضور وکیل در دعاوی بانکی الزامی است؟

در برخی موارد، مراجعه به دادگاه و دعاوی حقوقی برای رسیدگی به مشکلات بانکی لازم نیست، اما باید این نکته ار در نظر داشته باشید که این بدان معنی نیست که شما به وکیل بانکی نیاز ندارید، زیرا یک وکیل بانکی قادر است از طریق گفتگو و جلب توافق طرفین، چالش های پیش روی شما را به راحتی حل و فصل نماید.

پر واضح است اغلب افراد از قوانین بانکی اطلاع کافی ندارند، بنابراین ممکن است نتوانند در دادگاه از خود دفاع کنند، هر چند که حق با آنها باشد، باز هم این احتمال وجود دارد که این افراد در دادگاه با شکست مواجه شوند و گاهی حتی سرمایه خود را نیز از دست بدهند.

چه زمانی باید به وکیل بانکی مراجعه کنید؟

به طور کلی بهترین زمان برای مراجعه به یک وکیل بانکی قبل و بعد از عقد قراردادهای مالی با بانک است. در صورتی که این کار را از همان ابتدا انجام دهید، می توانید اطمینان حاصل کنید که کلیه امور به درستی انجام خواهند شد.

بنابراین همواره توصیه می کنیم حتما قبل از عقد قرارداد با بانک با یک وکیل متخصص در امور بانکی مشورت کنید و  مطمئن شوید که کلیه شبهات به طور کامل برطرف خواهند شد. علاوه بر این، بهتر است همواره در مورد کلیه بندهای قرارداد با وکیل خود مشورت کنید و نسبت به قانونی و اصولی بودن آنها اطمینان حاصل نمایید.

در صورتی که از همان ابتدا از یک وکیل بانکی کمک نگرفته اید و با مشکل مواجه شدید، اکنون می توانید با مراجعه به یک وکیل بانکی زبده مشکلات به وجود آمده بین خود و بانک را حل و فصل نمایید. چنانچه از طریق یک وکیل بانکی از بانک مورد نظر خود شکایت کنید، می توانید اطمینان حاصل نمایید که نتایج خوبی را کسب خواهید کرد.

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، مطالبات مرتبط با بانک همچنین چالش های ناشی از پیچیدگی های قوانین و مصوبات بانکی به آگاهی جامعی نیاز دارد، در صورتی که از آنها اطلاع چندانی نداشته باشید، ممکن است در وصول مطالبات خود شکست بخورید و  از آنجا که عمده دعاوی بانکی به مسائل مالی مربوط می شود به احتمال بسیار زیاد بخش مهمی از سرمایه شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بنابراین واضح است که هرگونه اشتباه و خطا می تواند ضرر مالی قابل توجهی برای شما به همراه داشته باشد.

سخن پایانی

با توجه به مطالب عنوان شده در این مقاله می توان گفت که مراجعه به یک وکیل متخصص در امور بانکی می تواند بسیاری از مشکلات و چالش های حقوقی که پیش روی شما قرار دارد، را به خوبی حل و فصل نماید. در دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه بهترین وکیل بانکی شیراز می توانید از کمک و راهنمایی این وکیل زبده در تمامی دعاوی بانکی خود استفاده کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با مدیریت