• شیراز بلوار پاسداران نبش خیابان جهان آرا ساختمان یلدا (طبقه 4 واحد 3)
  • info@Khalifehlawyer.ir

بهترین وکیل مصادره اموال در شیراز

بهترین وکیل مصادره اموال در شیراز

بهترین وکیل مصادره اموال در شیراز

دادگاه ‌ها علاوه بر اینکه می ‌توانند حکم جزای نقدی و حبس را صادر کنند، اجازه دارند حکم مصادره اموال مربوط به جرایم را بر اساس قانون مصادره دارایی ‌ها نیز صادر نمایند. معمولا چنین حکمی به عنوان حکم مصادره اموال شناخته می شود. «حکم توقیف» حکم دادگاه برای ضبط اموالی است که به دلایل مختلف براساس صلاح دید دادگاه برای مصادره اموال برخی از افراد متخلف صادر می شود.

گاهی اوقات نیز حکم توقیف و مصادره اموال نیز به عنوان اموال آلوده به فساد صادر می شود. اموال آلوده فساد به طور کلی به عنوان دارایی هایی در نظر گرفته می شود که از آنها در ارتباط با ارتکاب یک جرم یا عواید حاصل از جرم استفاده می گردد. این مفهوم به هر ملکی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم از ارتکاب جرم به دست آمده یا محقق شده است، تسری می یابد. یکی از پیامدهای توقیف یا مصادره اموال این است که احتمال دارد بار زیان بر دوش اشخاصی بیفتد که هیچ ارتباطی با جرم نداشته اند و تنها دارایی آنها بوده که در ارتکاب جرم مورد استفاده قرار گرفته است.

در این مقاله ضمن معرفی بهترین وکیل مصادره اموال در شیراز، این موضوع را بیشتر توضیح خواهیم داد.

بهترین وکیل شیراز
بهترین وکیل شیراز

مصادره اموال چیست؟

طبق ماده ی 214 قانون مجازات اسلامی مصادره اموال به شرح زیر است:

به طور معمول هنگامی که فردی جرمی مرتکب می شود، اموال او به عنوان مجازات توقیف و یا مصادره می گردد. در این هنگام براساس رای صادر شده توسط دادگاه مربوطه اموال و دارایی هایی که فرد از طریق ارتکاب جرم کسب نموده است، از او گرفته می شود.

نهادی که مسئولیت مصادره اموال افراد مجرم را بر عهده دارد، دادگاه کیفری یک یا دادگاه انقلاب است.

همچنین با توجه به اصل 49 قانون اساسی جمهوری اسلامی، دولت وظیفه دارد ثروت هایی را که از طریق ربا، غصب، رشوه، اختلاس، قمار، سرقت، سوء استفاده از موقوفات، سوء استفاده از مقاطعه کاری ها و معاملات دولتی، فروش زمین های موات و مباحات اصلی، راه اندازی اماکن فساد و سایر موارد غیر مشروع بدست آمده است به صاحبان حق بازگردد. با این حال چنانچه صاحبان این اموال و دارایی ها مشخص نباشند، این اموال به بیت المال تعلیق می گیرد.

به طور معمول صدور این حکم پس از رسیدگی و تحقیقات ضروری و کافی انجام می شود. همچنین برای صدور حکم توقیف اموال باید این موارد از نظر شرعی به اثبات رسیده باشد. در صورت صدور حکم مصادره اموال، این حکم توسط دولت قابل اجرا خواهد بود.

بنابراین با توجه به اصل 49 قانون اساسی کشور می توان تصریح کرد که هر گونه اموال و دارایی که از راه نامشروع و نادرست (از نظر قانونی و شرعی) کسب شده باشد، در فهرست مصادره اموال قرار خواهند گرفت.

برخی از افراد با ارتکاب جرایمی نظیر احتکار، اختلاس، قاچاق مواد مخدر یا سایر کالاهای ممنوعه و غیره، دارایی هایی را بدست می آورند که از نظر قانونی این اموال باید توقیف شوند. در برخی موارد نیز دادگاه حکم مصادره اموال و دارایی های افرادی را صادر می کند که به عنوان محارب در دادگاه محکوم می شوند. به طور معمول در این مورد اموال افراد محارب به بیت المال تعلق می گیرد و از آنها برای تامین هزینه های مربوطه استفاده می شود.

مطالب مرتبط به وکیل ملکی :

بهترین وکیل شهرداری در شیراز

بهترین وکیل تنظیم قرارداد در شیراز

بهترین وکیل سفته در شیراز

بهترین وکیل چک در شیراز

وکیل-مصادره-اموال-در-شیراز
وکیل-مصادره-اموال-در-شیراز

مراجع صدور حکم مصادره اموال

معمولا دادگاه های انقلاب اسلامی مسئول رسیدگی به جرایم صورت گرفته براساس اصل 49 قانونی اساسی هستند. در صورتی که هر یک از افراد مرتکب جرایمی شوند که در اصل 49 قانون اساسی آمده است، اموال و دارایی های آنها مصادره خواهد شد. چنانچه افراد متخلف قصد داشته باشند از دادگاه تقاضای تجدید نظر کنند باید به دیوان عالی کشور مراجعه نمایند.

همانطور که پیشتر نیز توضیح دادیم مصادره اموال و توقیف دارایی های افراد، به عنوان حکم و مجازات کیفری آنها صورت می گیرد که این حکم می تواند مصادره بخشی از اموال یا کلیه دارایی های فرد متخلف باشد. معمولا پس صدور حکم مصادره افراد خاطی، این اموال برای مصارف عمومی به بیت المال تعلق می گیرد.

در صورتی که بازپرس و یا دادستان حکم مصادره اموال فردی را صادر نمایند، لازم است که تکلیف اشیاء و اموال کشف شده که معمولا به عنوان وسیله ارتکاب جرم شناخته می شوند، تعیین شوند. این اموال می توانند از طریق ارتکاب جرم کسب شده باشند و یا افراد متخلف آنها را برای استفاده در مصارف ویژه ای در جایی نگهداری کرده باشند. گاهی در برخی از موارد اموال مصادره شده می تواند به نفع دولت ضبط شوند.

مطالب مرتبط به وکیل خانواده :

بهترین وکیل تضمینی تغییر نام در شیراز

بهترین وکیل نقفه در شیراز

بهترین وکیل طلاق در شیراز

بهترین وکیل مهریه در شیراز

وکیل انحصار وراثت در شیراز

وکیل مصادره اموال چه کاری انجام می دهد؟

یکی از وظایفی که یک وکیل مصادره اموال بر عهده دارد این است که اموال و دارایی های افرادی که با توجه به رای دادگاه مجرم شناخته می شوند و باید توقیف و یا مصادره شوند را به دادگاه اطلاع دهد و این اموال را به پرونده موکل خود اضافه نماید.

براساس اصل 49 قانون اساسی افرادی که مرتکب جرایم تعیین شده در این اصل شده باشند، می توانند از یک وکیل توقیف اموال برای پیشبرد پرونده حقوقی خود کمک بگیرند. به طور کلی مرجع رسیدگی به پرونده های مصادره و توقیف اموال شعبه های ویژه دادگاه انقلاب هستند.

وکیل مصادره اموال فرد حقوقدانی است که از کلیه شرایط و ضوابط جرایم تعیین شده در اصل 49 قانون اساسی به طور کامل آگاهی دارد. بنابراین یک وکیل مصادره اموال می تواند موارد قابل پیگیری را حل و فصل نماید.

وکیل مصادره اموال، همچنین با تکیه بر دانش خود در مورد قوانین مربوطه می تواند تشخیص دهد که چه اموالی باید مصادره شوند و چه اموالی در فهرست توقیف و مصادره قرار نخواهند گرفت. در صورتی که افرادی که از قوانین آگاهی چندانی ندارند خود تصمیم داشته باشند از خود در دادگاه دفاع کنند، ممکن است نتوانند تشخیص دهند که چه اموال و دارایی های آنها می تواند مصادره و چه اموال و دارایی هایی نمی توانند مصادره شوند.

اما در صورتی که از یک وکیل مصادره اموال با تجربه کمک بخواهند، وکیل آنها پس از بررسی و ارزیابی های لازم تلاش می کند تا جایی که امکان دارد اموال و دارایی های موکل خود را حفظ نماید.

بنابراین باید خاطر نشان کرد که افرادی که با خطر مصادره و توقیف اموال خود روبرو هستند، به مشاوره و کمک های تخصصی یک وکیل مصادره اموال نیاز دارند. همواره باید این نکته را در نظر گرفت که تنها یک وکیل مصادره اموال با تجربه و خبره می تواند با توجه به قوانین اموال شما را از خطر مصادره و توقیف برهاند. از این رو، توصیه می کنم در صورتی که با چنین مواردی دست و پنجه نرم می کنید، حتما از یک وکیل مصادره اموال با تجربه کمک بگیرید.

بهترین-وکیل-مصادره-اموال-در-شیراز
بهترین-وکیل-مصادره-اموال-در-شیراز

ویژگی های مهم یک وکیل مصادره اموال با تجربه

یکی از مهمترین ویژگی های یک وکیل مصادره اموال با تجربه برخورداری از پروانه وکالت است. هنگام مراجعه به یک وکیل مصادره اموال مدت اعتبار پروانه وکیل را بررسی کنید. زیرا یک وکیل فاقد پروانه وکالت مصادره اموال نمی تواند در دادگاه از موکل خود دفاع نماید.

یک وکیل مصادره اموال باید تجربه بسیار خوبی در حل پرونده های حقوقی داشته باشد. زیرا دانش حقوقی به تنهایی کافی نیست. یک وکیل بی تجربه معمولا گزینه مناسبی برای دفاع از افراد در مورد این پرونده ها نیست.

نکته دیگر در مورد یک وکیل مصادره اموال زبده این است که این فرد باید بسیار صبور و بردبار باشد و به کلیه سوالات موکل خود با صبر و حوصله پاسخ دهد.

معرفی بهترین وکیل مصادره اموال در شیراز

بهترین وکیل مصادره اموال فرد حقوقدانی است که از قوانین مصادره اموال به خوبی آگاه است و می تواند به موکل خود برای حفظ اموال و دارایی های او کمک کند. همانطور که پیشتر نیز توضیح دادیم رد مال یا مصادره اموال و دارایی های افراد که با توجه به اصل 49 قانون اساسی مجرم شناخته می شوند، به عنوان ابزاری برای برقراری عدالت مورد استفاده قرار  می گیرند. این مجازات می تواند از نوع تکمیلی و یا از نوع اصلی باشد. تنها یک وکیل مصادره اموال با تجربه به خوبی می تواند تشخیص دهد که حکم صادره شده توسط دادگاه با توجه به جرم و کیفیت آن به عنوان مجازات اصلی شناخته می شود و یا به عنوان مجازات تکمیلی.

غلام حسین خلیفه به عنوان بهترین وکیل مصادره اموال در شیراز فعالیت دارد. ایشان با سالها تجربه و با تکیه بر دانش حقوقی خود در مورد پرونده هایی که با خطر مصادره اموال روبرو بوده اند، می توانند به شما در حفظ اموال و دارایی هایتان کمک کند. بنابراین در صورتی که با خطر توقیف و مصادره اموال و دارایی ها خود مواجه هستید، پیشنهاد می کنم با دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه بهترین وکیل مصادره اموال در شیراز تماس بگیرید.

سخن پایانی

بسیاری از افراد که در پرونده های حقوقی مصادره خود با چالش های متعددی روبرو می شوند و روند رسیدگی به پرونده آنها به خوبی انجام نمی شود، می توانند برای کسب نتایج بهتر از یک وکیل مصادره اموال کمک بگیرند.

در صورتی که شما نیز با چالش های حقوقی و خطر مصادره اموال خود روبرو هستید، پیشنهاد می کنم با دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه در شیراز تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با مدیریت