• شیراز بلوار پاسداران نبش خیابان جهان آرا ساختمان یلدا (طبقه 4 واحد 3)
  • info@Khalifehlawyer.ir

وکیل انحصار وراثت در شیراز

وکیل انحصار وراثت در شیراز

وکیل انحصار وراثت در شیراز

یکی از چالش برانگیزترین موضوعات حقوقی، تقسیم ارث و چگونگی انحصار وراثت است. اهمیت این موضوع به ویژه، هنگامی برجسته تر می شود که متوفی دارایی های بسیاری از خود به جای گذاشته باشد. احتمالا برخی از وارثان به هنگام تقسیم ارث با یکدیگر اختلاف نظر پیدا می کنند، و در بسیاری از موارد مشاهده شده است که  اختلافات کوچک منجر به بروز مشکلات بسیار جدی می شود و رابطه فامیلی افراد را به طور کامل نابود می کند. از این رو، بهتر است که انحصار وراثت و تقسیم ارث به طور کاملا قانونی و با یاری یک وکیل انحصار وراثت خبره انجام شود.

در صورتی که از یک وکیل انحصار وراثت کمک بگیرید که در کار خود تبحر زیادی دارد، کلیه طرفین با رضایت و بدون ایجاد هیچ گونه ناخرسندی و اختلافی از سهم الارث خود بهره مند می شوند.

بهترین وکیل شیراز

وکیل انحصار وراثت به فردی اطلاق می شود که در رشته حقوق تحصیل کرده است و  به مسائل حقوقی مرتبط با انحصار وراثت تسلط کامل دارد.

یک وکیل انحصار وراثت که در کار خود تجربه و دانش کافی دارد می تواند با بهره گیری از قوانین مرتبط با تقسیم ارث به شما کمک کند که بتوانید به راحتی و به طور کاملا قانونی از سهم الارث خود بهره مند شوید. در بسیاری از موارد به ویژه هنگامی که تعداد وارثان و دارایی های فرد متوفی بیش از چند نفر است، اختلاف های بسیاری در مورد تقسیم ارث پیش می آید و پیچیدگی هایی در مسیر پرونده ایجاد می شود که ممکن است  صدمات بسیار جبران ناپذیری به روابط آنها وارد کند. اینجاست که نقش یک وکیل انحصار وراثت با تجربه و با مهارت کافی پررنگ می شود.

در ادامه بهترین وکیل انحصار وراثت در شیراز را معرفی خواهیم کرد و قوانین مرتبط با انحصار وراثت و تقسیم ارث را توضیح خواهیم داد، بنابراین در صورتی که به دنبال یافتن پاسخ های خود در مورد نحوه انحصار وراثت هستید، پیشنهاد می کنم، مقاله پیش رو مطالعه فرمایید.

وکیل انحصار وراثت شیراز
وکیل انحصار وراثت شیراز

دفتر وکالت غلامحسین خلیفه در شیراز

یکی از بهترین وکلای با تجربه که در شیراز فعالیت دارد، غلام حسین خلیفه است. ایشان با بهره گیری از سال ها دانش و تجربه خود توانسته است به نتایج بسیار رضایت بخشی در مورد پرونده های حقوقی نظیر تقسیم ارث و انحصار وراتث، املاک، ثبت قراردهای کاری، ثبت قراردادهای مرتبط با خرید و فروش، پرونده های حقوقی خانوادگی و بسیاری موارد دست پیدا کند.

در دفتر وکالت غلام حسین خلیفه می توانید اطمینان حاصل کنید که در یک محیط امن و قابل اطمینان از خدمات مشاوره ایشان بهره مند خواهید شد و با رضایت رسیدگی به پرونده خود را پیگیری خواهید کرد.

کلیه خدمات حقوقی را می توانید در دفتر بهترین وکیل انحصار وراثت در شیراز به صورت حضوری، غیر حضوری و تلفنی دریافت کنید.

علاوه بر این، با مراجعه به وب سایت غلام حسین خلیفه قادر خواهید بود مسائل و مشکلات مشابه خود را در میان مطالب منتشر شده، مشاهده نمایید و از نکات کلیدی و دستاوردهای ایشان در امر حل پروندهای مختلف بهره مند شوید.

در ادامه خدماتی که در دفتر وکالت غلامحسین خلیفه به شما ارائه خواهد شد را می آوریم. در صورتی که سوالات بیشتری در این باره دارید، پیشنهاد می کنم به دفتر وکالت غلامحسین خلیفه بهترین وکیل در شیراز تماس بگیرید.

ارائه خدمات حقوقی و مشاوره ای دفتر وکالت غلامحسین خلیفه در شیراز

معمولا وکلا خدمات حقوقی متفاوتی به افراد جامعه خود ارائه می دهند. بسیاری از افراد که با مسائل و مشکلات حقوقی دست به گیریبان هستند، می توانند با مراجعه به یک وکیل زبده، پیچیدگی ها و مشکلات پرونده خود را در کمترین زمان ممکن و با اثربخش ترین نتایج حل و فصل نمایند.

برخی از مهمترین خدماتی که در دفتر وکالت غلامحسین خلیفه دریافت خواهید کرد به شرح زیر است:

  • وکالت در دعاوی خانوادگی از جمله مسائل و مشکلات در رابطه با طلاق، مهریه، حقوق و انحصار وراثت.
  • وکالت در کلیه امور مرتبط با دعاوی ملکی، نظیر اختلافات حقوقی املاک، تنظیم سند مالکیت، اجاره نامه ها، قولنامه ها، تصرف عدوانی و خلع ید در استان فارس.
  • وکالت در دعاوی اداری و حرفه ای، نظیر مسائل مرتبط با اختلافات سازمان های دولتی و غیر دولتی همچنین شهرداری شیراز.
  • وکالت در دعاوی بانکی و مالی، نظیر مسائل چک، سفته و اختلاس.
  • وکالت در انواع دعاوی کیفری، مانند مسائل مرتبط به کلاهبرداری، صدور چک، سرقت، جرائم مرتبط با مواد مخدر، تصادفات و غیره.

در صورتی که شما عزیزان نیز به خدمات مشاوره و حقوقی نیاز دارید، می توانید با دفتر وکالت غلام حسین خلیفه در شیراز تماس بگیرید و با دریافت مشاوره و خدمات ارزنده ایشان گره از پرونده حقوقی خود بگشاید و به نتایج رضایت بخشی دست پیدا کنید.

در ادامه مقاله قصد داریم  نحوه اخذ گواهی انحصار وراثت و انواع آن را توضیح دهیم، در صورتی که پاسخ سوالات خود را در این مقاله نیافتید، توصیه می کنم با دفتر حقوقی غلامحسین خلیفه وکیل انحصار وراثت در شیراز تماس بگیرید. ایشان با بردباری به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

بهترین وکیل شیراز
بهترین وکیل شیراز

انحصار وراثت چیست؟

انحصار وراثت یکی از متداول ترین و مهمترین مسائل حقوقی در جامعه به شمار می رود که هر یک از افراد در دوران زندگی خود با آن روبرو خواهند شد. به طور کلی، افرادی که به عنوان وراث متوفی شناخته می شوند  در اولین گام، برای تقسیم دارایی های او باید مراحل حقوقی را طی کنند تا بتوانند از سهم الارث خود بهره مند شوند.

گاهی اوقات افراد به دلیل نا آگاهی از قوانین انحصار وراثت و نحوه تقسیم ارث با چالش های کاملا جدی روبرو می شوند.

معمولا افرادی که قصد دارند ارث متوفی را بین خود تقسیم کنند، ممکن است سوالاتی نظیر مدت زمان انحصار وراثت، مدارک مورد نیاز، چگونگی پرداخت مالیات بر ارث، نحوه تعامل با دیگر وراث و موارد دیگر در ذهن خود داشته باشند. در صورتی که شما نیز چنین سوالاتی در ذهن دارید، برای دریافت پاسخ های خود با دفتر غلام حسین خلیفه در شیراز تماس بگیرید.

برای اطلاع بیشتر میتوانید مقاله : بهترین وکیل ارث در شیراز را مطالعه کنید

چه دارایی هایی شامل ارث می شود؟

به طور کلی، ارث به دارایی هایی گفته می شود که افراد پس از مرگ خود برای بازماندگان به جای می گذارند. معمولا دارایی های افراد با یکدیگر متفاوت است. این دارایی ها ممکن است حاوی پول نقد، سرمایه گذاری هایی مانند سهام یا اوراق قرضه و سایر دارایی ها مانند جواهرات، اتومبیل، وسایل هنری، عتیقه جات و املاک باشد.

نحوه تقسیم دارایی های ذکر شده ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد زیرا هر کدام دارای قوانین منحصر به فردی هستند، بنابراین هنگام تقسیم اموال لازم است که به خوبی از نحوه تقسیم آنها آگاه باشید.

در بسیاری از موارد که افراد وصیت نامه ای از خود به جای نمی گذارند، ارث آنها به طور خودکار به همسر و فرزندان آنها منتقل می شود. با این حال، در مواردی نیز متوفی در وصیت نامه خود ذینفعانی را به عنوان وراث ذکر می کند که می توانند مطابق وصیت نامه فرد از ارث او بهره مند شوند.

در چنین مواردی معمولا افراد با اختلافات کاملا جدی روبرو می شوند و خود به تنهایی قادر نیستند که ارث را بین خود تقسیم کنند. گاهی مشاهده شده است که این اختلافات بدون دخالت و کمک یک وکیل انحصار وراثت ماهر به نتیجه نخواهد رسید. بنابراین از همان ابتدا بهتر است برای آگاهی از نحوه انحصار وراثت و تقسیم ارث به درستی از یک وکیل انحصار وراثت با تجربه و زبده کمک بگیرید.

غلامحسین خلیفه
غلامحسین خلیفه

چه موقع انحصار وراثت انجام می شود؟

 انحصار وراثت زمانی انجام می شود که فوت فرد تائید شده باشد. در مرحله بعد، پس از تائید فوت متوفی، باید ورثه او به طور کامل تعیین شوند. برای انجام این کار، ورثه باید درخواست خود را مبنی بر دریافت حصر وراثت به شورای حل اختلاف در شهر خود ارائه دهند. اخذ گواهی انحصار وراثت، برای دریافت و تعیین سهم الارث هر یک از وراث لازم است.

گواهی انحصار وراثت یک مدرک معتبر قانونی محسوب می شود که به وراث امکان می دهد بتوانند از طریق آن برای دریافت سهم الارث خود اقدام کنند. پس از دریافت گواهی انحصار وراثت، مراحل آن باید به طور کامل و دقیق توسط کلیه وراث تکمیل شود.

علاوه بر موارد ذکر شده باید این نکته را یاد آوری کنیم که انحصار وراثت تنها به تقسیم دارایی های فرد متوفی ختم نمی شود. بدین معنی که متوفی ممکن است بدهکاری ها و یا بستانکاری هایی داشته باشد، که این موارد نیز باید به هنگام تقسیم ارث در پرونده لحاظ شوند. از این رو، بهتر است که ورثه متوفی تا حدودی قابل قبولی از قوانین انحصار وراثت آگاه باشند.

در صورتی که سوالات بیشتری در مورد نحوه بازپرداخت بدهی ها و یا اخذ بستانکاری متوفی دارید، می توانید از مشاوره و راهنمایی های غلامحسین خلیفه وکیل انحصار وراثت در شیراز بهره مند شوید.

انواع گواهی انحصار وراثت

به طور معمول، گواهی انحصار وراثت دو نوع است که هر یک از آنها شرایط متفاوتی دارند. همانطور که پیشتر توضیح دادیم، اولین مرحله تقسیم ارث، دریافت گواهی انحصار وراثت است. معمولا گواهی انحصار وراثت به صورت گواهی انحصار وراثت محدود و گواهی انحصار وراثت نامحدود صادر می شود.

صدور هر یک از انواع گواهی انحصار وراثت با توجه به میزان ارزش دارایی های فرد متوفی تعیین می شوند. بنابراین می توان گفت که تفاوت عمده گواهی انحصار وراثت محدود و گواهی انحصار وراثت نامحدود به میزان ارزش اموال و دارایی های متوفی، مدت زمان صدور گواهی و مراحل اداری مورد نیاز برای دریافت آن بستگی دارد.

به بیان دیگر، در صورتی که متوفی دارایی از خود به جای گذاشته باشد، وراث آن باید از سازمان مربوطه گواهی انحصار وراثت نامحدود را درخواست کنند. این در حالی است که چنانچه متوفی فاقد هر گونه دارایی باشد، تنها می توان برای اخذ گواهی انحصار وراثت محدود اقدام کرد.

در ادامه هر یک از این دو نوع گواهی انحصار وراثت را شرح خواهیم داد.

وکیل انحصار وراثت
وکیل انحصار وراثت

مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت محدود

به طور معمول، گواهی انحصار وراثت محدود به میزان ارزش دارایی های متوفی بستگی دارد. میزان ارزش دارایی و اموال متوفی در این مورد کمتر از 30 میلیون ریال تعیین شده است. در صورتی که تصمیم دارید گواهی انحصار وراثت محدود دریافت کنید، لازم است به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمایید و پس از تکمیل فرم استشهادیه محضری از سه نفر شاهد بخواهید که آن را امضاء کنند و شهادت بدهند که فرد متوفی ورثه دیگری به استثنای افرادی که اسامی آنها در فرم آمده، نداشته است.

پس از انجام مراحل ذکر شده اکنون دفتر اسناد رسمی گواهی انحصار وراثت محدود را تایید می کند. هنگامی که افراد مراحل بالا را پیشت سر گذاشتند، می توانند با به یکی از دفاتر الکترونیک خدمات قضایی مراجعه نمایند و دادخواست خود مبنی بر صدور گواهی انحصار وراثت محدود را تکمیل کنند.

مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت نامحدود

گواهی انحصار وراثت نامحدود زمانی صادر می شود که ارزش اموال و دارایی های فرد متوفی بیشتر از 30 میلیون ریال باشد. در این هنگام وراث متوفی باید برای اخذ این گواهی به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمایند. همانطور که پیشتر اشاره کردیم صدور گواهی انحصار وراثت نامحدود در مقایسه با صدور گاهی انحصار وراثت محدود بیشتر طول می کشد.  شورای حل اختلاف معمولا یک آگهی برای مشخص شدن کلیه وراث در روزنامه های کثیرالانتشار به چاپ می رساند. معمولا پس از گذشت یک ماه از تاریخ انتشار آگهی، وراث می توانند برای اخذ گواهی انحصار وراثت نامحدود اقدام کنند.

شرایط اخذ گواهی انحصار وراثت

اخذ گواهی انحصار وراثت دارای شرایطی است که عبارتند از:

  • به طور کلی، اعتبار گواهی انحصار وراثت دائمی است. بنابراین در صورتی که یک بار برای اخذ گواهی انحصار وراثت اقدام کرده باشید، برای رسیدگی به موارد دیگر نیازی به دریافت مجدد آن نیست.
  • هزینه صدور گواهی انحصار وراثت محدود و گواهی انحصار وراثت نامحدود یکسان است.
  • معمولا صدور گواهی انحصار وراثت محدود به دلیل اینکه باید در آگهی ها منتشر شود، به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. (گواهی انحصار وراثت نامحدود توسط شعبه حل اختلاف به صورت رایگان منتشر می شود)

کلام آخر

در این مقاله مهمترین موارد مرتبط با گواهی انحصار وراثت را توضیح دادیم. در صورتی که سوالات بیشتری در مورد انحصار وراثت و تقسیم ارث دارید، می توانید با دفتر غلامحسین خلیه بهترین وکیل انحصار وراثت در شیراز تماس بگیرید. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با مدیریت