• شیراز بلوار پاسداران نبش خیابان جهان آرا ساختمان یلدا (طبقه 4 واحد 3)
  • info@Khalifehlawyer.ir

بهترین وکیل سفته شیراز

بهترین وکیل سفته شیراز

بهترین وکیل سفته در شیراز

به طور کلی، سفته یک سند قانونی محسوب می شود که توافق قراردادی بین دو نفر را مشخص می کند. هنگامی که افراد درگیر در یک توافق نامه سفته ای را امضا می کنند که به طور قانونی تنظیم شده است، این سفته به یک سند قانونی الزام آور تبدیل می شود که هر دو طرف را مطابق قراردادشان به عمل وا می دارد.

در صورتی که قصد دارید وجهی را به کسی قرض دهید، یا برعکس وجهی را از فردی قرض بگیرید، به یکی از آنها نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین در صورتی که وام گرفته باشید، احتمالاً در گذشته یکی از آنها را امضا کرده اید.

بنابراین می توان گفت که سفته در اصل یک قول کتبی برای پرداخت وجهی معین به یک فرد است. این نوع سند در خدمات مالی بسیار رایج است. در بسیاری از معاملات پیچیده ممکن است به کمک یک وکیل سفته نیاز داشته باشید زیرا یک وکیل سفته می تواند به شما کمک کند که یک صورت مالی دقیق در رابطه با سرمایه متعلق به یک شخص ایجاد کنید. وکیل سفته معمولا یک سفته جامع با کلیه جزئیات مربوطه تهیه می کند که از نظر قانونی در دادگاه الزام آور است. در ادامه مطالب این موضوع را بیشتر توضیح خواهیم داد.

در صورتی که سوالات بیشتری در ذهن دارید، پیشنهاد می کنم با دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه بهترین وکیل سفته شیراز تماس بگیرید.

سفته چیست و چه کاربردهایی دارد؟

علاوه بر مطالبی که در ابتدا توضیح دادیم سفته همچنین ممکن است به عنوان یک قرارداد وام یا تنها یک یادداشت نامیده شود. این یک سند وام دهی قانونی است که می گوید وام گیرنده قول می دهد در یک بازه زمانی معین مبلغ مشخصی را به وام دهنده بازپرداخت کند. این نوع سند از نظر قانونی لازم الاجرا بوده و الزام قانونی برای بازپرداخت وام ایجاد می کند.

مطالب مرتبط به وکیل ملکی :

بهترین وکیل شهرداری در شیراز

بهترین وکیل تنظیم قرارداد در شیراز

بهترین وکیل مصادره اموال در شیراز

بهترین وکیل چک در شیراز

بهترین وکیل سفته شیراز
بهترین وکیل سفته شیراز

چه زمانی از سفته استفاده کنیم؟

معمولا، سفته کاربردهای بسیاری دارد. به عنوان مثال از سفته می توانید برای اخذ وام مسکن، وام دانشجویی، وام خودرو، وام تجاری و یا حتی اخذ وام شخصی بین خانواده و دوستان استفاده کنید. در صورتی که مبلغ بسیار زیادی به شخصی (یا به یک کسب و کار) قرض می دهید، ممکن است بخواهید یک الگوی یک سفته پیروی  کنید. در صورتی که در قبال مبلغی که به کسی قرض می دهید، سفته دریافت کنید می توانید اطمینان حاصل نمایید که این سند به عنوان سابقه قانونی وام خواهد بود و از سرمایه شما محافظت می کند. بنابراین با اطمینان از بازپرداخت سرمایه خود می توانید مبلغ مورد توافق را به فرد مورد نظر خود قرض دهید.

آنچه در سفته باید درج شود

سفته کلیه شرایط و جزئیات وام را مشخص می کند. بنابراین لازم است تا جزئیات به طور کامل در آن درج شود. فرم سفته باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام و آدرس وام دهنده و وام گیرنده
  • میزان مبلغی که قرض گرفته می شود و در صورت وجود نوع وثیقه تعیین می شود.
  • هر چند وقت یک بار و به چه میزان پرداخت ها باید انجام شود.
  • امضای طرفین جهت لازم الاجرا بودن تبصرهو

وثیقه ذکر شده در بالا اموالی است که وام دهنده می تواند در صورت عدم بازپرداخت سرمایه خود آن را تصرف کند. به عنوان مثال، هنگام خرید منزل، خانه مورد نظر می تواند وثیقه رهن باشد.

مطالب مرتبط به وکیل خانواده :

بهترین وکیل تضمینی تغییر نام در شیراز

بهترین وکیل نقفه در شیراز

بهترین وکیل طلاق در شیراز

بهترین وکیل مهریه در شیراز

وکیل انحصار وراثت در شیراز

نحوه سفارشی سازی سفته

سفته باید متناسب با معامله ای که در آن شرکت دارید ایجاد شود. بنابراین همواره توجه داشته باشید که هنگام نوشتن سفته به نمونه سفته مراجعه کنید تا مطئمن شوید که کلیه موارد را مطابق با معامله خود درج خواهید کرد. لازم به ذکر است که سفته انواع مختلفی دارد.

یک سفته ساده ممکن است برای بازپرداخت مبلغ به صورت یکجا در تاریخ معینی مناسب باشد. به عنوان مثال، شما به دوست خود یک میلیون تومان قرض می دهید و او موافقت می کند که تا 1 دی ماه مبلغ دریافتی را به شما بازپرداخت کند. بنابراین کل مبلغ در آن تاریخ سررسید، باید به شما بازپرداخت شود و هیچ برنامه پرداختی دیگری وجود ندارد. با توجه به آنچه توافق کرده اید، ممکن است سودی برای مبلغ وام در نظر گرفته اید و یا اینکه بدون دریافت سود مبلغ مورد نظر را به دوست خود قرض داده باشید.

سفته مطالبه ای است که در زمانی که وام دهنده درخواست استرداد وجه می کند باید پرداخت شود. معمولاً به میزان معقولی اخطار نیاز است.

سفته‌ های پیچیده ‌تر برای معاملاتی مانند وام مسکن و وام خودرو مناسب هستند این نوع سفته ها نیز از نرخ ‌های بهره، برنامه ‌های استهلاک و سایر جزئیات برخوردارند.

بهترین وکیل سفته در شیراز
بهترین وکیل سفته در شیراز

وکیل سفته چه کاری انجام می دهد؟

وکیل سفته در مورد مسائل متعدد می تواند به شما کمک کند. همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم، سفته مشابه یک قرارداد حقوقی رایج عمل می کند. به عبارت دیگر انتظارات و مفاد یک توافقنامه بین دو نفر را تعیین می نماید. علاوه بر این، سفته باید دارای الزامات قانونی متعددی باشد، مانند تعهد صریح پرداخت و امضای متعهد برای اجرای قانونی آن«آنآن.

با این حال، توجه داشته باشید که یک سفته ممکن است بر اساس پول نقد یا میزان سرمایه فردی که مبلغ را قرض می گیرد همچنین توان بازپرداخت او متفاوت باشد.

علاوه بر این، یک وکیل سفته، سفته ای را برای رسیدگی به هر وامی تهیه می کند. این سفته می تواند به عنوان تضمینی برای سوابق قانونی یک توافق به منظور باقی ماندن یک قرارداد الزام آور قانونی تلقی شود.

گاهی اوقات افراد به تعهدات خود عمل نمی کنند. بدین معنی که در تاریخ سر رسید سفته برای پرداخت مبلغ سفته اقدام نمی کنند. در این صورت فرد دارنده سفته می تواند تا ده روز پس از تاریخ سر رسید برای بازپرداخت مبلغ سفته خود اقدام کند. در صورتی که نمی دانید چگونه این کار ر انجام دهید، می توانید از یک وکیل سفته با تجربه و ماهر کمک بگیرید.

معمولا وکلای سفته همواره به موکلان خود توصیه می کنند که در هنگام صدور سفته به منظور اطمینان بیشتر از بازپرداخت مبلغ مندرج در سفته از فرد وام گیرنده درخواست کنند که یک نفر را به عنوان ضامن معرفی کند.  بنابراین در صورت عدم بازپرداخت مبلغ سفته می توانید به ضامن سفته مراجعه کنید. لازم به ذکر است که ضامن سفته نیز مانند سایر ظهرنویسان لازم است که پشت سفته را امضا کند و تعهد خود را تایید نماید.

وکیل سفته
وکیل سفته

انواع سفته

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، سفته انواع مختلفی دارد. در ادامه برخی از انواع عمده و متداول سفته را توضیح خواهیم داد.

سفته سرمایه گذاری

به طور معمول، ارائه یا دریافت سفته حتی در حین رهن بازپس گیری یک ریسک محسوب می شود. بنابراین، برای کمک به کاهش این تهدیدات، وام دهندگان یا وام گیرندگان باید سفته را ثبت کنند یا آن را در محضری دریافت نمایند تا بدهی مستند و قانونی باشد. علاوه بر این، در مورد رهن، وام دهنده حتی ممکن است بیمه نامه عمر صادر کننده سفته را نیز دریافت کند.

این نوع سفته ‌ها منحصراً به شرکت‌ ها یا سرمایه‌ گذاران سطح بالا ارائه می ‌شوند که می‌ توانند تهدیدات را مدیریت کنند. علاوه بر مواردی که ذکر شد، پس از رضایت سرمایه ‌گذار به مفاد سفته، می ‌توان آن را (یا پرداخت ‌های ویژه از آن) مانند سپرده به سرمایه‌ گذار دیگری نیز وارد بازار کند.

سفته اعتبار شرکت

معمولا این نوع سفته های اعتباری شرکتی در شرکت ها به عنوان یک ابزار تأمین مالی کوتاه مدت استفاده می شوند. به عنوان مثال، هنگامی که یک کسب و کار کالاهای بسیاری را به بازار عرضه کرده است، اما همچنان مبلغی را  دریافت نکرده است، احتمال دارد وجه نقد کمی در اختیار داشته باشد و قادر نباشد بدهی های خود را تسویه کند. در این شرایط، شرکت می تواند از طلبکاران درخواست کند که سفته ای دریافت کنند که پس از دریافت وجه از بدهکاران، با پول نقد معاوضه شود.

علاوه بر این، شرکت ممکن است با ارائه یک سفته، از یک موسسه مالی درخواست وجه نقد کند. بنابراین سفته منبع معتبری برای مشاغلی است که از گزینه های دیگری مانند صدور اوراق قرضه یا وام های شرکتی استفاده می کنند. با این وجود، سفته صادر شده توسط یک کسب و کار در این شرایط در معرض خطر بیشتری برای عدم باز پرداخت قرار دارد.

همچنین با دریافت سفته می توانید اطمینان داشته باشید که نرخ بهره در یک سفته شرکتی، بازده بالاتری در مقایسه با اوراق قرضه از همان سازمان به شما ارائه می دهد.

وکیل جرائم اقتصادی :

وکیل کلاهبرداری شیراز

وکیل جعل اسناد در شیراز

کلام آخر

همانطور که توضیح دادیم سفته یک تعهد مستند توسط یک نفر برای باز پرداخت وجوه در یک تاریخ مشخص در آینده است. همچنین، در حالی که بانک ها و مؤسسات مالی ممکن است در قبال پرداخت وام از شما بخواهند که به آنها سفته ارائه دهید، برای سایر مشاغل یا افراد عادی نیز بسیار معمول است که از سفته برای مستند سازی مفاد توافق شده یک وام استفاده کنند. علاوه بر این، برای حفظ حقوق قانونی خود، منطقی است که قبل از امضای قرارداد و ارائه سفته با یک وکیل سفته با تجربه مشورت کنید. برای دریافت مشاوره پیشنهاد می کنم با دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه بهترین وکیل سفته در شیراز تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با مدیریت