• شیراز بلوار پاسداران نبش خیابان جهان آرا ساختمان یلدا (طبقه 4 واحد 3)
  • info@Khalifehlawyer.ir

وکیل جعل اسناد در شیراز

وکیل جعل اسناد در شیراز

وکیل جعل اسناد در شیراز

اسکار وایلد نمایشنامه نویس، رمان نویس، شاعر و منتقد انگلیسی-ایرلندی معتقد بود که «تقلید صادقانه ‌ترین شکل چاپلوسی است.» با این حال، هنگامی که فردی تلاش می‌ کند آن تقلید را واقعی جلوه دهد، ممکن است جرم محسوب شود.

هنر موضوع پر زرق و برق جرایم جعل در تلویزیون به حساب می آید، در حالی که جرم جعل اسناد معمولاً بسیار پیش پا افتاده به نظر می رسد. این گونه جرم ها می تواند به سادگی امضای نام شخص دیگری در چک باشد. قوانین مرتبط با جعل، ایجاد اسناد جعلی، اصلاح سند موجود یا امضای افراد دیگر را غیرمجاز می ‌داند.

این مقاله شامل اطلاعاتی در مورد جعل اسناد و معرفی بهترین وکیل جعل اسناد است، در صورتی که به اطلاعات بیشتری در مورد قوانین مرتبط با جعل اسناد نیاز دارید، می توانید با دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه بهترین وکیل جعل اسناد در شیراز تماس بگیرید.

وکیل-جعل-اسناد
وکیل-جعل-اسناد

عناصر جعل چیست؟

در اصطلاح حقوقی در زبان انگلیسی واژه فورجری به معنای جعل است که می تواند شامل موارد گوناگون باشد. معمولا جعل با یک حالت روحی آغاز می شود. به عنوان مثال، طراحی یک اثر هنری معروف جرم به حساب نمی آید. در مورد آثار هنری، می توان آنها را بدون ارتکاب جرم کپی یا تکثیر کرد، البته تا زمانی که فردی تلاش نکند آن کپی را بفروشد و آن را به عنوان یک نسخه اصلی نشان دهد.

اما هنگامی که صحبت از قرار دادن نام یک فرد در چک سفید به میان می آید، اغلب افراد تصور می کنند که در صورتی که فرد دیگری اقدام به امضای چک کند، این کار غیرقانونی محسوب می شود. با این حال، در صورتی که صاحب حساب جاری از شخص دیگری بخواهد که فیلدهای چک سفید را برای او پر کند (مثلاً یکی از بستگان سالخورده با دست لرزان) و سپس آن را نقد نماید، این کار جعل محسوب نمی شود. به طور کلی، امضا کننده باید قصد کلاهبرداری یا فریب صاحب حساب یا بانک را داشته باشد، که جعل محسوب شود. در صورتی که فرد امضا کننده قصد فریب نداشته باشد، این سند قانونی به حساب می آید.

مطالب مرتبط به وکیل ملکی :

بهترین وکیل شهرداری در شیراز

بهترین وکیل تنظیم قرارداد در شیراز

بهترین وکیل مصادره اموال در شیراز

بهترین وکیل سفته شیراز

بهترین وکیل در شیراز

اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه مواردی جعل محسوب می شود؟

معمولا در صورتی جعل اتفاق می افتاد که یک جاعل با قصد فریب، امضا یا جعل سندی با ارزش (که گاهی اوقات “ابزار جعلی” نامیده می شود) اقدام به جعل اسناد نماید. به طور معمول، قراردادهای حقوقی، اوراق تاریخی، اشیاء هنری، گواهینامه های تحصیلی، مجوزها، گواهی های قانونی، نسخه ها، بارنامه ها یا سفارش های حمل و نقل و کارت های شناسایی اهداف مکرر جعل هستند.

رایج ترین نوع جعل، امضای نام شخص دیگری در چک است. تغییر یا اصلاح سند موجود نیز مجازات جعل را در پی خواهد داشت. این شامل تغییر نام گیرنده پرداخت در چک یا تغییر مبلغ آن است.

جعل همچنین می تواند شامل ایجاد پیچیده اسناد جعلی باشد. بدین معنی که کپی کردن امضای یک نفر و سپس قرار دادن آن بر روی یک سند بدون اطلاع یا رضایت او یک مثال از جعل اسناد می باشد.

گاهی اوقات برخی از لوازم نظیر چاپگرها، جوهرها و انبارهای کاغذ مخصوصی برای تولید تقلبی قانع کننده اسناد لازم است. بنابراین نگهداری این اقلام به قصد استفاده از آنها برای فریب افراد ممکن است به عنوان جرم قابل پیگیری و مجازات باشد.

براساس قوانین مرتبط با جعل اسناد در حوزه های قضایی، نوشتن چک بلامحل از حساب خود نیز جعل محسوب می شود زیرا قصد این گونه افراد فریب گیرنده چک است.

بهترین-وکیل-در-شیراز
بهترین-وکیل-در-شیراز

مطالب مرتبط به وکیل خانواده :

بهترین وکیل تضمینی تغییر نام در شیراز

بهترین وکیل نقفه در شیراز

بهترین وکیل طلاق در شیراز

بهترین وکیل مهریه در شیراز

وکیل انحصار وراثت در شیراز

بهترین وکیل در سپیدان

چگونه می توان جعل اسناد را تشخیص داد؟

بدیهی است که انواع مختلفی از جعل اسناد صورت می گیرد، با این حال، راه های مختلفی نیز برای تشخیص جعل در اسناد و امضاها وجود دارد. وکلای جعل از ابزارها و روش های مختلفی برای تشخیص جعل استفاده می کنند. به طور معمول، جعل ‌ها را می‌ توان در دست ‌خط، امضاها و دستکاری ‌های دیجیتالی یافت. در ادامه انواع جعل را توضیح خواهیم داد.

انواع جعل

جعل ساده: همان طور است که به نظر می رسد این نوع جعل بسیار ابتدایی است و معمولا با تلاش بسیار کمی انجام می شود. به عنوان مثال، فردی چیزی می نویسد یا سندی را امضا می کند بدون اینکه تلاشی برای دنبال کردن نمونه شناخته شده دستخط یا امضا خود داشته باشد. سپس فرد دیگری تلاش می کند دستخط یا امضا او را به عنوان کپی اصلی سند اصلی برای شخص دیگری ارسال کند.

شبیه سازی دست آزاد: جعل شبیه سازی دست آزاد تنها کمی پیشرفته تر از جعل ساده است. هنگامی که فردی شبیه سازی دست آزاد را انجام می دهد، نمونه ای از دستخط یا امضا را برای مشاهده در اختیار دارد. سپس یک جاعل سعی می کند شکل ها و استایل دستخط و امضاها را بازسازی کند.

ردیابی: هنگامی که یک امضا با استفاده از روش‌ های ردیابی کپی می‌ شود، فرد جاعل تلاش می ‌کند تا بارزترین یا برجسته ‌ترین ویژگی ‌های امضا یا متن دست‌ نویس را بازتولید کند. بسیاری از اوقات امضاها و نوشته های ردیابی شده را می توان دقیقاً با امضا یا متن اصلی مطابقت داد. معمولا یک وکیل جعل با تجربه قادر خواهد بود با استفاده از روش های مختلف متن ها را با هم مقایسه کند و با ردیابی شواهدی دال بر جعل اسناد، جعلی بودن آن را تشخیص دهد. این کار ممکن است برای افراد عادی دشوار باشد، اما یک وکیل جعل که دانش بسیار جامعی از ترفندهای جعل اسناد دارد، می تواند این کار را به راحتی انجام دهد.

دستکاری الکترونیکی: در عصر دیجیتالی که ما در آن زندگی می کنیم، جعل اسناد از طریق دستکاری الکترونیکی رایج تر شده است. بدین معنی که افراد از برنامه هایی مانند فتوشاپ برای کپی و تغییر متن در اسناد دیجیتال و اسناد اسکن شده دیجیتالی استفاده می کنند. می توان گفت که از طریق دستکاری الکترونیکی، امکان جعل اسناد تقریبا بی پایان است.

وکیل جرائم اقتصادی :

بهترین وکیل سفته شیراز

بهترین وکیل بانکی شیراز

وکیل کلاهبرداری شیراز

بهترین وکیل قاچاق در شیراز

نشانه و علائم های جعل در اسناد چیست؟

معمولا یکی از نشانه های بارز جعل اسناد ضربه های قلم به طور آهسته و روشمند می باشد. این نشانه یکی از شایع ترین نشانه های جعل به حساب می آید. هنگامی که افراد به سبک خودشان با دست خط خود مطالبی را می نویسند، معمولا عمل نوشتن سریع انجام می شود. به عنوان مثال بسیاری از ما هنگام نوشتن اشتباه می کنیم و همواره نسبت به اصلاح آن بی توجهی نشان می دهیم. اما زمانی که فردی در حال کپی کردن سبک دست نوشته یا امضا فرد دیگری است، معمولاً این کار را به روشی آهسته و روشمند انجام می دهد و سعی می کند همه چیز را درست انجام دهد. نوشتن به این روش، ضربه ‌های بسیار یکنواختی ایجاد می‌ کند که لغزشی در نحوه نوشتن آنها مشاهده نمی ‌شود.

عدم تغییر فشار قلم نیز یکی از رایج ترین نشانه های جعل سند به حساب می آید. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم اغلب ما هنگام نوشتن این کار را سریع انجام می دهیم. بنابراین از آنجایی که شما به سرعت می نویسید و کمی فکر می کنید، فشار قلم متفاوت خواهد بود. هنگام نوشتن متوجه خطوط سخت و ضخیم و همچنین خطوط سبک و نازک در متن خود خواهید شد. در صورتی که فردی قصد داشته باشد نوشته یا امضای شما را کپی کند، کاراکترها را با دقت بیشتری شکل می‌ دهد و خطوطی را بدون تغییر در فشار قلم خود ایجاد می‌کند.

لرزش غیرطبیعی می تواند نشانگر جعل سند باشد. لرزش ممکن است به این دلیل اتفاق بیفتد که فرد هنگام نوشتن عصبی باشد. در برخی از موارد هنگامی که یک وکیل جعل دست خط اصلی را با دست خط جعلی مقایسه می‌ کند، می تواند مواردی همچون زمانی که یک لرزش غیرطبیعی ناشی از استرس، ترس، شرایط پزشکی یا عوامل دیگر ایجاد می‌ شود، را تشخیص دهد.

صفحات جایگزین جعلی هستند که معمولا این صفحات در اسناد چند صفحه ای یافت می شوند. یک جاعل ممکن است صفحه ای را خارج کند و سعی نماید متن یا امضاهای صفحه را تغییر دهد و سپس کل صفحه سند را جایگزین آن کند. صفحات جایگزین را می توان با مشاهده ویژگی های خاص صفحات در سراسر سند آشکار کرد. یک وکیل جعل قادر است ویژگی هایی مانند ضخامت کاغذ و نوع کاغذ مورد استفاده را با هم مقایسه کند. و موارد جعلی بودن آن را تشخیص دهد.

وکیل-جعل-اسناد-در-شیراز
وکیل-جعل-اسناد-در-شیراز

بهترین وکیل جعل در شیراز

غلام حسین خلیفه یکی از بهترین وکلایی است که می تواند شما را در مورد جعل اسناد، تشخیص آنها و پیگیری پرونده حقوقی خود در خصوص جعل اسناد از طریق مشاوره و ارائه راهکاری های حقوقی موثر یاری نماید. علاوه بر این، ایشان با برخورداری از سال ها دانش و تجربیات خود در حل بسیاری از پرونده های حقوقی نظیر پرونده های حقوقی مرتبط با خانواده، املاک، ارث، مهاجرت، موارد کیفری، ثبت قراردهای کاری، قراردادهای خرید و فروش و بسیاری موارد دیگر شما را یاری خواهد کرد.

سخن پایانی

در این راهنما اطلاعات مفیدی را در مورد جعل اسناد و انواع و راه های تشخیص آن با شما به اشتراک گذاشتیم. در صورتی که با تخلفات جعل اسناد مواجهه شده اید، پیشنهاد می کنم با دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه در شیراز تماس بگیرید. و یا از طریق مراجعه به دفتر وکالت غلام حسین خلیفه در یک محیط امن و قابل اطمینان از خدمات مشاوره ایشان به صورت حضوری بهره مند شوید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با مدیریت