• شیراز بلوار پاسداران نبش خیابان جهان آرا ساختمان یلدا (طبقه 4 واحد 3)
  • info@Khalifehlawyer.ir

بهترین وکیل حضانت در شیراز

بهترین وکیل حضانت در شیراز

وکیل حضانت در شیراز

مدت زمان تخمینی مطالعه: 13 دقیقه

در صورتی که با چالش طلاق و جدایی مواجهه شده باشید به خوبی می دانید که درخواست برای اخذ حضانت کودک می تواند به تنهایی کاری بسیار دشوار باشد و ممکن است برای عبور از آن به کمک یک وکیل با تجربه و زبده که دانش بسیار خوبی در مورد قوانین طلاق و حضانت کودکان دارد، نیاز داشته باشید. صحبت با یک وکیل مجرب حضانت و درخواست کمک از او می تواند تفاوت بزرگی در روند رسیدگی به پرونده شما ایجاد کند.

با توجه به قوانین مدنی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران، وکلای حضانت به عنوان وکیل مدافع عمل می کنند و نمایندگی یکی از طرفین را در نبردهای حضانت قانونی کودکان به هنگام جدایی به عهده می گیرند. به طور معمول وکلای حضانت با توجه به تجربیات و دانش خود همچنین با در نظر گرفتن شرایط موکل خود، شواهدی را برای حمایت از او به دادگاه ارائه می کنند و سعی می نمایند دادگاه را متقاعد کنند که لازم است موکل آنها حضانت فرزندان خود را به دست آورد یا آن را حفظ کند. همچنین وکلای حضانت، قبل از اینکه پرونده به محاکمه برسد، شواهد و مستندات خود را برای متقاعد کردن قاضی پرونده آماده می کنند.

غلامحسین خلیفه به عنوان بهترین وکیل حضانت در شیراز با سال ها تجربه، می تواند به شما در اخذ حضانت فرزند یا فرزندانتان کمک کند. در صورتی که شما نیز مانند بسیاری از افراد جامعه با پیچیده ترین مشکلات حقوقی بر سر راه اخذ حضانت فرزندتان مواجه شده اید، می توانید اطمینان حاصل کنید که بهترین وکیل حضانت در شیراز را در کنار خود خواهید داشت و با مشاوره و کمک های ایشان که در طول روند پرونده حضانت فرزند خود از آن بهره مند خواهید شد، در کوتاه ترین زمان ممکن، حضانت فرزند یا فرزندان خود را بدست آورید.

در ادامه مقاله در نظر داریم شرایط و  حضانت و سرپرستی کودکان را توضیح دهیم، همچنین شرح وظایف یک وکیل حضانت را شرح خواهیم داد. اما قبل از آن خدماتی را که در دفتر وکالت غلامحسین خلیفه وکیل حضانت در شیراز دریافت خواهید کرد را به اختصار می آوریم.

بنابراین در صورتی که به اطلاعات بیشتری در مورد قوانین حضانت و نحوه درخواست کمک از یک وکیل حضانت خبره و با تجربه نیاز دارید، پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

بهترین وکیل شیراز
بهترین وکیل شیراز

خدمات حقوقی و مشاوره ای دفتر وکالت غلامحسین خلیفه بهترین وکیل در شیراز

یکی از بهترین وکلایی که در شهر شیراز فعالیت دارد غلامحسین خلیفه است. پذیرفتن وکالت شما در رسیدگی به پرونده حضانت فرزند یا فرزندانتان یکی از ده ها خدمات حقوقی و مشاوره ای است که می توانید با تماس یا مراجعه به دفتر ایشان دریافت کنید. 

غلامحسین خلیفه با تکیه بر سال ها دانش و تجربیات خود، نتایج مثبتی در حل بسیاری از پرونده های حقوقی مانند پرونده های حقوقی مرتبط با خانواده، اخذ حضانت کودکان، دعاوی مرتبط با املاک، ارث، مهاجرت، موارد کیفری، ثبت قراردهای کاری، قراردادهای خرید و فروش و بسیاری موارد دیگر در کارنامه حرفه ای خود دارد. 

در صورتی که به دفتر حقوقی ایشان مراجعه کنید می توانید خدمات زیر را دریافت نمایید و از راهنمایی های ایشان در دعاوی حقوقی بهره مند شوید. در ادامه برخی از خدمات حقوقی دفتر وکالت غلامحسین خلیفه آورده شده است:

  • وکالت در دعاوی خانوادگی از جمله مسائل و مشکلات مرتبط با طلاق، حضانت فرزندان، دریافت مهریه، حقوق و انحصار وراثت.
  • وکالت در کلیه امور مرتبط با دعاوی ملکی، نظیر اختلافات حقوقی املاک، تنظیم سند مالکیت، اجاره نامه ها، قولنامه ها، تصرف عدوانی و خلع ید در استان فارس.
  • وکالت در دعاوی اداری و حرفه ای، نظیر مسائل مرتبط با اختلافات سازمان های دولتی و غیر دولتی همچنین شهرداری شیراز.
  • وکالت در دعاوی بانکی و مالی، نظیر مسائل چک، سفته و اختلاس.
  • وکالت در انواع دعاوی کیفری، مانند مسائل مرتبط به کلاهبرداری، صدور چک، سرقت، جرائم مرتبط با مواد مخدر، تصادفات و غیره.

در صورتی که مایلید مسائل حقوقی مرتبط با حضانت فرزندان خود را با ایشان در میان بگذارید و یا در مورد هر یک از موارد ذکر شده به کمک و مشاوره نیاز دارید، می توانید با دفتر وکالت غلامحسین خلفیه وکیل پایه یک و بهترین وکیل در شیراز تماس بگیرید.

در ادامه به شرح قوانین حضانت خواهیم پرداخت همچنین شرح خواهیم داد که یک وکیل حضانت چگونه می تواند به شما در پیشبرد پرونده حضانت فرزندانتان کمک کند.

بهترین-وکیل-حضانت-در-شیراز
بهترین-وکیل-حضانت-در-شیراز

وظایف حرفه ای وکیل حضانت چیست؟

قبل از هر گونه اقدام برای اخذ حضانت فرزند و مراجعه به یک وکیل حضانت باید به خوبی آگاه باشید که هنگامی که پرونده حضانت کودک خود را به یک وکیل حضانت واگذار می کنید چه انتظاری باید از او داشته باشید.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم اخذ حضانت فرزندان توسط یکی از والدین به تنهایی می تواند بسیار دشوار و طاقت فرسا باشد. بنابراین لازم است برای دست یافتن به موفقیت از یک وکیل با تجربه حضانت کمک بگیرید. زیرا یک وکیل حضانت که در حرفه خود مهارت بسیار خوبی دارد می تواند تفاوت بسیار محسوسی را در روند پرونده شما ایجاد کند.

در صورتی که با همسر خود خارج از دادگاه به توافق برسید، این روند کوتاه تر و کم هزینه تر خواهد بود. پس از پایان روند دادرسی در مورد حضانت فرزند، قاضی باید تعیین کند که کدام یک از والدین تمایل و توانایی بیشتری برای مراقبت از فرزندان دارند. قاضی پس از ارزیابی های لازم، حضانت فرزند را به فردی واگذار می کند که صلاحیت سرپرسی فرزند خود را دارد. در صورتی که هر دو نفر به یک اندازه توانایی رسیدگی به فرزند را داشته باشند، امکان تقسیم حضانت نیز وجود دارد. یک وکیل ماهر و با تجربه تلاش بسیاری می کند تا مطمئن شود که روند رسیدگی به پرونده حضانت از کنترل خارج نمی شود و نتیجه عادلانه را برای موکل خود کسب می کند.

یک وکیل حضانت از شما در میانجیگری و اختلافات مربوط به فرزندانتان دفاع می کند، و مدارکی را به دادگاه ارائه می دهد که می تواند قاضی پرونده را متقاعد کند که حضانت فرزندنتان را به شما واگذار نماید. این دفاعیات شامل مواردی است که می تواند به شما در دست یافتن به موارد زیر کمک کند:

  • تبدیل شدن به مراقب اصلی فرزند خود پس از جدایی یا طلاق.
  • مراحل کاغذ بازی و روند پیچیده رسیدگی به پرونده را برای شما بسیار راحت و هموار می کند.
  • با ارائه مدارک مستدل و قدرتمند از شما دفاع می کند.

در صورتی که خود به تنهایی مایل باشید دادگاه را متقاعد کنید که حضانت فرزندانتان را به شما واگذار کند، ممکن است نتوانید مدارک قانع کننده ای را به دادگاه ارائه دهید و در دستیابی به این هدف ناکام بمانید. اما با کمک یک وکیل حضانت خبره می توانید اطمینان حاصل کنید که حضانت فرزندنتان به شما واگذار خواهد شد.

وکیل-حضانت-در-شیراز
وکیل-حضانت-در-شیراز

شرایط اخذ حضانت فرزند

برای دریافت حضانت فرزند، پدر یا مادر لازم است تا شرایط وگذاری حضانت فرزند را داشته باشد. یکی از مهمترین شرایط برای اخذ حضانت فرزند یا فرزندان این است که پدر یا مادر باید قادر باشد تا از عهده نگهداری و سرپرستی فرزند خود به خوبی برآید.

براساس قوانین مدنی جمهوری اسلامی ایران، پدر یا مادری که مایل است حضانت فرزند خود را به عهده بگیرید باید عاقل و بالغ باشد و توانایی عملی برای نگهداری فرزندان خود را داشته باشد. علاوه بر موارد ذکر شده، در صورتی که پدر یا مادر در نظر داشته باشد حضانت موقت یا دائمی فرزند خود را کسب کند باید از شایستگی اخلاقی برخوردار باشد و به بیماری های واگیردار مبتلا نباشد، همچنین پدر یا مادر که به دنبال حضانت فرزند خویش است نباید با فرد دیگری ازدواج کرده باشد.

در ادامه این شرایط را بیشتر توضیح خواهیم داد.

سایر قوانین و شرایط اخذ حضانت فرزند

 براساس ماده 1170 قانونی مدنی جمهوری اسلامی ایران، در صورتی که مادر هنگامی که حضانت فرزند خویش را دریافت کرده باشد، با فرد دیگری ازدواج کند یا مبتلا به جنون باشد، حق حضانت فرزند از او سلب می شود و به پدر واگذار می گردد. در این ماده قانونی شرط عقل برای دریافت حضانت فرزند تنها برای مادر ذکر شده است. با این حال، در صورتی که پدر نیز مجنون و یا مبتلا به بیماری های روانی باشد، حق حضانت فرزند از او سلب می شود.

براساس ماده 1192 قانون مدنی و فقه اسلامی، شرط دیگری که برای اخذ حضانت برای پدر یا مادر تعیین شده است، اعتقاد به دین اسلام است. بدین معنی که چنانچه یکی از والدین کافر باشد، نمی تواند حضانت فرزند خود را به عهده بگیرید.

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، مادری که با فرد دیگری ازدواج کرده است نمی تواند سرپرستی و حضانت فرزند خود را به عهده بگیرد. بنابراین در صورتی که مادر پس از دریافت حضانت فرزند خود ازدواج کند، حق حضانت او سلب خواهد شد و به پدر واگذار می گردد.

بهترین-وکیل-حضانت-در-شیراز
بهترین-وکیل-حضانت-در-شیراز

نحوه اخذ حضانت فرزندان پس از طلاق یا جدایی

یکی از مهمترین دغدغه های افراد به هنگام طلاق اخذ حضانت و سرپرستی فرزندان است. حضانت حق و تکلیفی است که به عهده والدین گذاشته است و هیچ یک از طرفین حق ندارد که از قبول این مسئولیت شانه خالی کند.

برای دریافت حضانت فرزندان، قوانینی وجود دارد. یکی از قوانین مرتبط با حضانت، توجه به سن کودک است. بدین معنی که به طور معمول، هنگام طلاق، حضانت فرزندان با توجه به سن آنها تعیین می شود. قانون مدنی جمهوری اسلامی حق حضانت فرزندان را تا پایان 7 سالگی به عهده مادر گذاشته است. پس از پایان سن 7 سالگی و با بلوغ فرزند، حضانت او به پدر واگذار می شود.

با این حال، باید این نکته را متذکر شویم که در صورتی که فرزند به سن بلوغ رسیده باشد، خود نیز می تواند تعیین کند که کدام یک از والدین را برای سرپرستی خود انتخاب می کند. در این صورت دادگاه مربوطه شرایط پدر یا مادر را برای نگهداری فرزند ارزیابی می کند و در صورت تایید با آن موافقت می نماید.

در صورتی که به دنبال اخذ حضانت فرزند خود پس از جدایی هستید، و به کمک یک وکیل حضانت با تجربه نیاز دارید، پیشنهاد می کنم با دفتر وکالت غلامحسین خلیفه بهترین وکیل حضانت در شیراز تماس بگیرید.

قوانین و شرایطی که مادر می تواند حضانت فرزند خود را دریافت کند

با توجه به قوانین مدنی جمهوری اسلامی ایران، مادر تنها می تواند با ارائه مدارکی مبنی بر انحرافات اخلاقی و رفتاری پدر به دادگاه، حضانت فرزند خود را به عهده بگیرید.

مهمترین مواردی که باعث سلب حضانت پدر به دلایل انحرافات اخلاقی و رفتاری می شود عبارتند از:

  • ابتلا پدر به بیماری های روانی و عصبی
  • فساد اخلاقی و فحشا
  • سوء استفاده از فرزند
  • اعتیاد به مواد مخدر
  • ضرب و جرح کودک

لازم به ذکر است که مادر باید بتواند با ارائه مدارک مستدل مبنی بر هر یک از موارد ذکر شده، فساد اخلاقی پدر را به اثبات برساند، در صورتی که مادر قادر نباشد مدارک کافی و لازم را به دادگاه ارائه دهد، نمی تواند موجب سلب حق حضانت پدر شود.

به طور کلی، اخذ حضانت فرزند توسط مادر کار بسیار دشواری است و احتمال دارد فرآیند آن طولانی باشد، اینجاست که کمک گرفتن از یک وکیل با تجربه می تواند به شما در تهیه مدارک لازم برای اثبات انحرافات اخلاقی و رفتاری پدر کمک کند. از این رو، توصیه می کنیم برای دست یافتن به بهترین نتیجه ممکن با یک وکیل حضانت با تجربه مشورت کنید.

نکته مهم دیگری که باید متذکر شویم این است که در صورتی که دادگاه به این نتیجه برسد که جدایی فرزند از مادر می تواند باعث بروز مشکلات روحی و روانی او شود، همچنین این جدایی نتیجه عسر و حرج کودک را در پی داشته باشد، حضانت فرزند به مادر واگذار خواهد شد.

کلام آخر

در این مقاله کوشیدم برخی از مهمترین شرایط و قوانین مرتبط با دریافت حضانت فرزند را توضیح دهیم. بدیهی است که دریافت حضانت کودکان می تواند شرایط دیگری نیز داشته باشد که تنها یک وکیل با تجربه حضانت می تواند آنها را به نفع موکل خود تغییر دهد.

در صورتی که برای دریافت حضانت فرزند یا فرزندان خود به مشاوره و کمک یک وکیل حضانت خبره نیاز دارید، می توانید از مشاوره و راهنمایی های غلامحسین خلیفه بهترین وکیل حضانت در شیراز بهره مند شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره، با دفتر ایشان در شیراز تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با مدیریت