• شیراز بلوار پاسداران نبش خیابان جهان آرا ساختمان یلدا (طبقه 4 واحد 3)
  • info@Khalifehlawyer.ir

بهترین وکیل ارث در شیراز

بهترین وکیل ارث در شیراز

بهترین وکیل ارث در شیراز

به طور کلی، ارث به کلیه دارایی هایی اطلاق می شود که معمولا افراد پس از مرگ خود برای بازماندگان به جای می گذارند. ارث ممکن است حاوی پول نقد، سرمایه گذاری هایی مانند سهام یا اوراق قرضه و سایر دارایی ها مانند جواهرات، اتومبیل، وسایل هنری، عتیقه جات و املاک باشد.

ممکن است فردی در وصیت نامه خود ذینفعانی را به عنوان وراث ذکر کند که ارث او را دریافت می کنند. در موارد دیگر، دارایی ها به طور خودکار به همسر یا فرزندان به عنوان وارث منتقل می شود.

معمولا در بسیاری از موارد مشاهده شده که هر چه تعداد وراث بیشتر باشد، اختلاف میان آنان بر سر تقسیم ارث متوفی بیشتر شده است. در این هنگام بسیاری از مشاجره هایی که افراد بر سر تقسیم ارث دارند، بدون دخالت و کمک یک وکیل ارث زبده پایان نخواهد پذیرفت.

وکیل ارث فردی است که با دانش و مهارت بسیار بالایی که در حوزه قوانین تقسیم ارث دارد، می تواند به راحتی با استناد به مواد قانونی به شما کمک کند تا سهم الارث خود را به طور قانونی دریافت کنید. همانطور که می دانید در برخی از موارد، پرونده های مرتبط با ارث دارای پیچیده هایی است که تنها یک وکیل ارث خبره می تواند مشکلات آن را حل و فصل نماید. این در حالی است که چنانچه بدون کمک یک وکیل ارث تصمیم داشته باشید سهم الارث خود را دریافت کنید، ممکن است به گونه ای بر پیچیدگی ها و اختلافات خود با سایر وراث دامن بزنید و هرگز به راحتی قادر نباشید بر سر تقسیم ارث با آنها به توافق برسید.

در شیراز نیز مانند سایر شهرهای کشور وکلای ارث بسیاری وجود دارند، اما برای کسب بهترین نتایج در کمترین زمان ممکن، بهتر است از یک وکیل ارث زبده کمک بگیرید.

غلامحسین خلیفه به عنوان یکی از بهترین و زبده ترین وکلا در شیراز شناخته می شود. غلامحسین خلیفه تجربیات بسیاری زیاد و ارزنده ای در خصوص پرونده هایی با موضوعات مختلف حقوقی مرتبط با ارث، خانواده، املاک، مهاجرت، موارد کیفری، ثبت قراردهای کاری، قراردادهای خرید و فروش و بسیاری موارد دیگر دارد.

همانطور که اشاره کردیم یکی از مواردی که غلامحسین خلفیه به عنوان وکیل پایه یک، تجربه بسیار زیادی در مورد آن دارد ارث است.

غلامحسین خلیفه با تیکه بر دانش و تجربیات ارزنده خود همچنین با تعهد و مهارت های بالای خود همواره موفق شده تا در بسیاری از پرونده های حقوقی مرتبط با ارث که به ایشان سپرده شده است، به موکلان خود کمک کند تا بتوانند سهم الارث خود را به راحتی و بدور از بروز اختلاف لاینحل دریافت کنند.

 

 

برای اطلاع از بهترین وکیل در شیراز کلیک کنید

بهترین وکیل ارث در شیراز

خدماتی که در دفتر وکالت غلامحسین خلیفه در رابطه با ارث دریافت خواهید کرد:

بسیاری از افراد از قوانین انحصار وراثت و تقسیم ارث آگاهی چندانی ندارند، بنابراین در همان ابتدا ممکن است با سایر وراث اختلاف پیدا کنند. در صورتی که از یک وکیل ارث خبره که دانش کاملی از قوانین ارث دارد، کمک بگیرید، می توانید تا حد بسیار زیادی اختلاف خود را بر سر تقسیم ارث با خانواده خود بکاهید و ارتباط دوستانه و صمیمت خود را همچنان با اعضای خانواده خود حفظ کنید.

غلامحسین خلیفه با دانش و تجربه بسیار زیادی که در حل اختلاف پروندهای مرتبط با ارث دارد، می تواند به شما کمک کند تا بتوانید حد امکان با سرعت پرونده حقوقی مرتبط با انحصار وراثت خود را پیگیری کنید و به نتایج مثبتی دست پیدا کنید.

ایشان قادر هستند بدون نیاز به حضور موکل خود به پرونده محول شده رسیدگی نمایند و به شما کمک کنند تا حق الارث خود را به طور کامل دریافت نمایید.

یکی از خدماتی که در مورد تقسیم ارث می توانید از ایشان دریافت کنید، پذیرفتن وکالت در کلیه امور مرتبط با دعاوی ملکی، نظیر اختلافات حقوقی بر سر تقسیم اموال منقول و غیر منقول است.

به منظور دریافت مشاوره و کمک در حل پرونده انحصار وراثت می توانید با دفتر وکالت غلامحسین خلفیه وکیل پایه یک و بهترین وکیل ارث در شیراز تماس بگیرید و از راهنمایی ایشان بهره مند شوید.

بهترین وکیل ارث در شیراز

ویژگی های یک وکیل ارث خبره

در صورتی که به دنبال یکی از بهترین وکلای ارث در شیراز هستید، لازم است که از ویژگی های یک وکیل ارث ماهر آگاهی کافی داشته باشید تا بتوانید با مراجعه به او مشکلات حقوقی مرتبط با تقسیم ارث خود را به راحتی در اسرع وقت برطرف کنید و به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنید.

یک وکیل تقسیم ارث شایسته فردی است که از قوانین مرتبط با ارث و مالیات به خوبی آگاه است. گاهی اوقات قوانین تغییر می کنند، بنابراین لازم است که فردی که وکالت شما را به عهد می گیرد از این تغییرات به خوبی آگاه باشد. به عنوان مثال پیش از سال 95، بستگان درجه یک متوفی به منظور انجام امور مرتبط با انحصار وراثت باید فهرست کاملی از اموال متوفی را تهیه می کردند و پس از مراجعه به اداره مالیات، اظهار نامه مالیاتی را تکمیل می نمودند. اما این قانون اکنون تغییر کرده است، بدین معنی که از سال 95 تاکنون دیگری نیازی نیست که بستگان متوفی این کار را انجام دهند.

در ادامه مطالب؛ برای آشنایی شما عزیزان قوانین ارث را توضیح خواهیم داد.

بهترین وکیل شیراز

تقسیم سهم ارث چیست؟

به طور معمول، هنگامی که فردی از دنیا می رود، اموالی را از خود به جای می گذارد. در این میان افرادی هستند که به عنوان وراثان این فرد شناخته می شوند و اموال او را به ارث می برند. با این حال باید این نکته را در نظر گرفت که چه افرادی می توانند اموال متوفی را تصرف کنند.

قبل از هر اقدامی، ابتدا باید هزینه های مربوط به مراسم کفن و دفن فرد متوفی پرداخت شود. در این هنگام هیچ یک از افراد نمی توانند تصرفی در اموال او داشته باشند. در مرحله بعدی لازم است که کلیه وارثان متوفی مشخص شوند و سهم الارث هر یک از آنها به طور قانونی و منطقی تعیین شود.

گاهی اوقات وارثان متوفی بر سر تقسیم اموال با یکدیگر درگیر می شوند. بنابراین لازم است که افراد از قوانین ارث به خوبی آگاه باشند و با کمک یک وکیل ارث زبده، اموال متوفی را میان خود تقسیم کنند.

همانطور که می دانید هر یک از کشورها قوانین ارث مرتبط با خود را دارند. در کشور عزیزمان ایران، قوانین ارث بر پایه شریعت اسلام اجرا می شود. در صورتی که متوفی در زمان حیات خود، در ایران اقامت داشته، باید تقسیم ارث بر مبنای قوانین ایران انجام شود. اما گاهی اوقات ممکن است که فرد متوفی در کشوری دیگری زندگی کرده باشد، و اموال منقول و غیر منقول او در خارج از کشور باشند، بنابراین نمی توان انتظار داشت که قوانین ارث بر اساس قوانین ایران اجرا شود.

به عنوان مثال در صورتی که پدر یا مادر شما در کشور دیگری زندگی می کرده و املاکی را از خود در آن کشور به جای گذاشته است، لازم است که قوانین ارث براساس کشور محل اقامت تقسیم شود. به عنوان وارثان متوفی نمی توانید انتظار داشته باشید که اموال آنها براساس قوانین ایران بین شما و اعضای خانواده تان تقسیم شود. در صورتی که از قوانین کشوری که والدین یا خویشاوند شما زندگی می کرده آگاهی ندارید می توانید از یک وکیل که به قوانین بین المللی تسلط دارد کمک بگیرید.

در ادامه مقاله قوانین ارث کشور ایران را در مورد هر یک از اعضای خانواده، شرح خواهیم داد.

 

تعریف ارث براساس قانون مدنی ایران

براساس قانون مدنی کشورمان ایران، تقسیم ارث فرآیندی است که طی آن اموال فرد متوفی به وراث او منتقل می شود. این روند معمولا پس از فوت شدن فرد آغاز می شود و اموال او بین سایر اعضای خانواده تقسیم می گردد.

در قانون مدنی ایران از ارث به عنوان توراث نیز یاد می شود. در معنای دوم این واژه، ارث با ترکه معادل است.

 

طبقات وراث براساس قوانین مدنی ایران

به طور کلی در صورتی که فردی از دنیا برود، اموال به جا مانده از آن فرد به خویشاوندان و خانواده او به ارث می رسد. وارثین فرد متوفی به طور معمول، شامل همسر، فرزندان، خواهر، برادر، پدر، مادر، عمه، خاله، عمو، دایی و … است. با این حال، باید این نکته را در نظر بگیرید که وجود هر یک از افراد ذکر شده؛ می تواند سایرین را از ارث متوفی محروم کند. به طور کلی، هنگامی که متوفی دارای همسر و فرزند باشد، به خواهران و برادران او هیچ ارثی تعلق نمی گیرد و کلیه اموال به جا مانده از او به همسر و فرزانش تعلق می گیرد.

بنابراین می توان گفت که قوانین ارث به این سادگی ها که ما تصور می کنیم نیست، در برخی از موارد این قوانین می تواند تا حد بسیار زیادی پیچیده باشد، بنابراین تنها فردی که می تواند به شما در این موارد کمک کند، یک وکیل ماهر و آگاه به قوانین مرتبط با ارث است.

در صورتی که برای تقسیم سهم الارث خود به مشاوره و راهنمایی نیاز دارید، پیشنهاد می کند با غلامحسین خلیفه بهترین وکیل ارث در شیراز تماس بگیرید.

در ادامه مقاله قوانین مرتبط با سهم ارث هر یک از طبقات وراث مذکور را توضیح خواهیم داد. طبق قوانین ارث ایران طبقات وراث به شرح زیر است:

وکیل ارث در شیراز

طبقات مختلف وراث

براساس قانون مدنی ایران، وراث به عنوان وراث نسبی و سببی طبقه بندی می شوند و به طور کلی سهم الارث این افراد مطابق با این طبقات تعیین می شود. وراث نسبی خود به سه طبقه تقسیم می شود که هر طبقه درجه ویژه ای دارد.

در ادامه اصطلاحات حقوقی قوانین مرتبط با ارث را توضیح خواهیم داد.

  • وراث سببی: معمولا وراث سببی به افرادی اطلاق می شود که به واسطه ازدواج با فرد متوفی ارتباط پیدا می کنند.
  • وراث نسبی: وراث نسبی افرادی هستند که با فرد متوفی رابطه خونی دارند.

اکنون که با این دو مقوله آشنا شدید، طبقات وراث نسبی را شرح می دهیم.

  • طبقه اول وراث نسبی که شامل فرزندان، پدر، مادر و نوه های فرد متوفی است.
  • طبقه دوم وراث نسبی معمولا خواهر، برادر فرد متوفی در نظر گرفته می شوند.
  • طبقه سوم وراث نسبی شامل سایر اعضای خانواده متوفی است. این افراد که عمه، خاله، دایی و عموی متوفی هستند در این گروه قرار می گیرند.

هر یک از طبقات خانواده از میزان سهم ارث متفاوتی برخوردارند و به طور کلی، وجود هر یک از طبقات باعث می شود که طبقات پایین تر از ارث متوفی محروم شوند.

محاسبه سهم الارث طبقات مختلف خانواده متوفی

براساس قانون مدنی ایران، هر یک از اعضای طبقات خانواده متوفی، سهم معینی از ارث متوفی را دریافت خواهند کرد. بنابراین هنگام تقسیم ارث باید این نکته را در نظر بگیرید که سهم ارث افراد مختلف، متفاوت است و باید براساس قانون مدنی کشور سهم هر یک مشخص شود.

محاسبه سهم الارث پدر از فرد متوفی:

همانطور که پیشتر توضیح دادیم یکی از وارثان نسبی متوفی، پدر اوست. در قانون مدنی سهم پدر متوفی معمولا یک ششم در نظر گرفته شده است. این در حالی است که فرد متوفی دارای فرزند، خواهر یا برادر باشد.

در این قانون آمده است که در صورتی که متوفی دارای فرزند، خواهر و برادر نباشد، سهم پدر او به یک سوم افزایش پیدا می کند.

محاسبه سهم الارث مادر از فرد متوفی

دومین فردی که در طبقه دوم وارثان نسبی قرار دارد، مادر متوفی است. براساس قانون مدنی کشور ایران، محاسبه سهم الارث مادر متوفی از قانون محاسبه سهم الارث پدر متوفی پیروی می کند. 

محاسبه سهم الارث زن از شوهر

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، زن به عنوان وارث سببی در نظر گرفته می شود، زیرا نسبت این افراد با یکدیگر در نتیجه ازدواج حاصل می شود. براساس قوانین مرتبط با ارث در صورتی که فرد متوفی دارای فرزند یا فرزندانی باشد سهم الارث زن او یک هشتم محاسبه می شود، اما در غیر این صورت، سهم الارث همسر متوفی به یک چهارم افزایش پیدا می کند.

محاسبه سهم الارث شوهر از زن:

مرد نیز در دسته وراث سببی قرار دارد. در قوانین مدنی کشور ایران آمده است که هنگامی که خانمی از دنیا می رود، شوهر او یک چهارم از اموال او را می تواند تصرف کند، این در حالی است که زن دارای فرزند باشد. اما در صورتی که زن هیچ فرزندی نداشته باشد، سهم الارث شوهر او یک دوم خواهد بود.

محاسبه سهم الارث خواهر از متوفی:

طبق قوانین مدنی ایران، خواهر متوفی در طبقه وارثان نسبی قرار دارد. در صورتی که فردی که فوت می کند، دارای برادر و یا اجداد پدری نباشد، و تنها یک خواهر داشته باشد، یک سوم از اموال او به خواهرش به ارث می رسد. اما چنانچه متوفی دارای چند خواهر باشد، دو سوم اموال او بین خواهرانش تقسیم می شود.

مدارکی که برای مطالبه سهم ارث و دریافت ارثیه باید ارائه دهید:

همانطور که می دانید برای مطالبه سهم ارث باید مدارک معتبر خود را ارائه دهید. این مدارک ثابت می کند که شما نسبت خویشاوندی با فرد متوفی دارید. به طور معمول، در صورتی که برای تقسیم سهم الارث و محاسبه آن به وکیل ارث مراجعه کنید، قبل از انجام هر گونه اقدام، وکیل شما در مورد مدارکی که باید ارائه دهید اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهد. با این حال در صورتی که خود قصد دارید اموال متوفی را تقسیم کنید باید مدارک زیر را آماده نمایید. این مدارک عبارتند از:

شناسنامه باطل شده و گواهی فوت متوفی

یکی از مدارک ضروری برای انحصار وراثت و تقسیم ارث متوفی، ارائه شناسنامه باطل شده و گواهی فوت فرد متوفی است. به طور معمول، هنگام که فردی از دنیا می رود، با مراجعه به اداره ثبت احوال می توانید شناسنامه او را باطل کنید و گواهی فوت متوفی را دریافت نمایید.

لازم به ذکر است که انجام کلیه این فرآیند برای انجام مراحل دریافت انحصار وراث الزامی است.

تهیه استشهاد محضری

پس از باطل کردن شناسنامه متوفی و دریافت گواهی فوت او، اکنون در گام بعدی باید به دادگستری محل اقامت خود مراجعه کنید. در این مرحله معمولا دادگستری فرمی را به وراثین متوفی ارائه می دهد. در این هنگام کلیه وراث باید این فرم را تکمیل و امضاء کنند.

پس از انجام این کار، باید از دو فرد که از بستگان خانواده محسوب می شوند و آشنایی کاملی با خانواده متوفی دارند، قسمت پایین فرم استشهاد را امضاء کنند.

ارائه شناسنامه وراث (کپی برابر اصل)

سومین مدرکی که برای انجام انحصار وراثت و تقسیم سهم الارث افراد خانواده متوفی لازم است، ارائه شناسنامه کلیه وراث می باشد.

پرداخت مالیات اموال متوفی

پس از انجام مراحل فوق، در این مرحله باید مالیات های دارایی های متوفی پرداخت شود. لازم به ذکر است تا هنگامی که مالیات اموال متوفی تعیین نشده باشد، به هیچ یک از وراث، ارثی تعلق نمی گیرد.

برای تعیین و پرداخت مالیات اموال فرد متوفی، وراثان او باید به اداره مالیات محل اقامت خود مراجعه کنند. نکته ای که باید در این جا متذکر شوم این است که برخی از اموال متوفی نظیر مستمری بازنشستگان شامل پرداخت مالیات نمی شود.

چه زمانی اموال فرد متوفی به دولت تعلق می گیرد؟

زمانی که فردی از دنیا می رود، و به جز همسر خود خویشاوند دیگری ندارد، یک چهارم از اموال او به همسرش به ارث می رسد و مابقی اموال به دولت تعلق می گیرد.

با این حال، در صورتی متوفی، مرد بوده و همسرانی داشته باشد، یک چهارم اموال او میان همسرانش تقسیم می شود و مابقی اموال او به دولت می رسد.

سخن پایانی

در این مقاله قوانین ارث در ایران را توضیح دادیم. در صورتی که برای انحصار وراثت و تقسیم سهم الارث خود به دنبال بهترین وکیل ارث در شیراز هستید، پیشنهاد می کنم با دفتر وکالت غلامحسین خلیفه تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با مدیریت