• شیراز بلوار پاسداران نبش خیابان جهان آرا ساختمان یلدا (طبقه 4 واحد 3)
  • info@Khalifehlawyer.ir

بهترین وکیل در لار

بهترین وکیل در لار

بهترین وکیل در لار

آیا برای راه اندازی کسب و کار، برخورد با حوادث رانندگی، تنظیم وصیت نامه، دعوای خانوادگی، طلاق، دریافت مهریه و یا حضانت فرزند خود به وکیل نیاز دارید؟ قبل از انتخاب بهترین وکیل، آگاهی از اینکه چه چیزی نیاز دارید و چه چیزی باید از وکیل خود انتظار داشته باشید، می تواند پیدا کردن فرد مناسب را آسان تر کند.

بسیاری از وکلا در زمینه های حقوقی مانند قراردادها، آسیب های شخصی، املاک و مستغلات یا حقوق مدنی تخصص دارند. با این حال، به هنگام مواجه شدن با مشکلات حقوقی بسیار مهم است که از یک وکیل با تجربه و با مهارت کافی در حوزه پرونده خود کمک بگیرید.

اینکه چگونه می توانید بهترین و زبده ترین وکیل را از میان سایر وکلا پیدا کنید، خود نیز می تواند امر چالش برانگیزی باشد. در این پست، مطالبی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت که به شما کمک می کند بتوانید بهترین وکیل را برای مشکلات حقوقی خود پیدا کنید.

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشکلات حقوقی خود پیشنهاد می کنم با دفتر حقوقی بهترین وکیل در لار تماس بگیرید.

مطالب مرتبط به وکیل ملکی :

بهترین وکیل شهرداری در شیراز

بهترین وکیل تنظیم قرارداد در شیراز

بهترین وکیل مصادره اموال در شیراز

بهترین وکیل سفته شیراز

بهترین وکیل در شیراز

غلامحسین-خلیفه
غلامحسین-خلیفه

در ادامه نحوه یافتن وکیلی با تجربه مرتبط برای کمک به شما آمده است:

  • از خانواده، دوستان یا همکاران خود بخواهید که در صورتی که با استخدام یک وکیل، تجربه موفقیت آمیزی در حل پرونده حقوقی خود داشته اند، با شما درمیان بگذارند و وکیل خود را به شما معرفی کنند.
  • با کانون های وکلای شهر خود تماس بگیرید.
  • با خدمات ارجاع وکیل ارائه شده توسط اتحادیه یا گروه اجتماعی خود مشورت کنید.
  • بررسی کنید که آیا می‌ توانید کمک حقوقی رایگان یا کم ‌هزینه دریافت کنید.
  • پس از اینکه نامی به دست آوردید، قبل از استخدام وکیل، برنامه ریزی کنید و با بیش از یک وکیل صحبت نمایید.

مصاحبه با وکیل

اولین مشاوره با یک وکیل اغلب رایگان است، اما قبل از ملاقات، از وکیل بپرسید که آیا باید برای قرار ملاقاتی که با شما در نظر می گیرد، هزینه ای پرداخت کنید یا خیر. هنگام ملاقات، خلاصه ای کوتاه از وضعیت حقوقی خود و راه حلی که در نظر دارید را به وکیل ارائه دهید. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید از یک وکیل بپرسید:

  • تجربه شما از نوع پرونده من چقدر است؟
  • راه حلی که به دنبال آن هستم را چگونه بدست خواهید آورد؟
  • شانس دستیابی به راه حلی که می خواهم چقدر است؟
  • چه کسی بیشتر کار روی پرونده را انجام خواهد داد؟ آیا وکیل خود به تنهایی این کار را انجام می دهد یا با کمک سایر وکلای شرکت یا حقوقدانان دیگر این کار را می کند؟
  • هزینه های هر فردی که روی پرونده من کار می کند چقدر است؟
  • چقدر طول می کشد تا مشکل یا پرونده من حل شود؟
  • چگونه صورتحساب دریافت خواهم کرد؟

مطالب مرتبط به وکیل خانواده :

بهترین وکیل تضمینی تغییر نام در شیراز

بهترین وکیل نقفه در شیراز

بهترین وکیل طلاق در شیراز

بهترین وکیل مهریه در شیراز

وکیل انحصار وراثت در شیراز

استخدام وکیل

بعد از اینکه وکیل مناسب را پیدا کردید، سؤالات خود را از وکیل بپرسید تا زمانی که مطمئن شوید که هر دو بر سر چه چیزی موافقت کرده اید. سپس، توافق نامه را به صورت کتبی دریافت نمایید. در مورد انتظارات خود، رویکردهای احتمالی در مورد پرونده خود و کاری که باید انجام شود صحبت کنید و نحوه تبادل اطلاعات را بیابید. برخی از این تبادل اطلاعات می تواند نظیر موارد زیر باشد:

  • چند وقت یکبار اطلاعات مرا به روز می کنید؟ چگونه به روز رسانی ها را ارسال خواهید کرد؟
  • برای کمک به پرونده چه اطلاعات یا مدارکی را برای شما ارسال کنم؟

توجه داشته باشید که قبل از ارسال اسناد به وکیل، از اسناد اصلی کپی تهیه کنید و از وکیل خود بخواهید کپی اسناد مهم پرونده شما را برایتان ارسال کند.

وکیل-در-لار
وکیل-در-لار

ترتیبات پرداخت و هزینه ها

هنگامی که یک وکیل را انتخاب می کنید، معمولا در مورد نحوه پرداخت هزینه خدمات آنها صحبت خواهید کرد. به یاد داشته باشد که بهتر است توافق نامه هزینه را به صورت کتبی دریافت کنید. وکیل شما ممکن است از شما بخواهد که قبل از آغاز کار روی پرونده شما، مبلغی را به عنوان نوعی سپرده به نام نگهدارنده بپردازید. در این هنگام صورت ‌حساب‌ هایی که وکیل شما ارسال می‌ کند را بررسی کنید تا بتوانید از این طریق نحوه خرج شدن هزینه ها را پیگیری کنید. از وکیل بخواهید هر نکته ای را که متوجه نمی شوید برای شما توضیح دهد. انواع مختلفی از ترتیبات هزینه وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

نرخ ساعتی

در این روش، نرخ ساعتی وکیل را به ازای هر ساعت یا بخشی از ساعتی پرداخت می کنید که آنها روی پرونده شما کار می کنند. به طور معمول نرخ ساعتی یک وکیل به مهارت و تجربه آنها بستگی دارد. یک وکیل باتجربه ممکن است نرخ ساعتی بالاتری نسبت به یک مبتدی دریافت کند، اما ممکن است ساعات کمتری را برای انجام این کار صرف نماید.

قبل از اینکه با پرداخت ساعتی موافقت کنید، یک تخمین کتبی از تعداد ساعاتی که برای تکمیل پرونده شما طول می‌کشد دریافت کنید. هزینه نهایی شما بستگی به مدت زمان تکمیل پرونده شما دارد.

هزینه ثابت

شما برای انجام برخی خدمات نظیر تنظیم وصیت نامه به وکیل مبلغ ثابتی می پردازید. بسیاری از وکلا برای خدمات بدون عارضه مانند تهیه پیش نویس اوراق شرکت، رسیدگی به طلاق بدون اعتراض، یا اعلام ورشکستگی ساده، هزینه ثابتی دریافت می کنند.

قبل از اینکه تصمیم به پرداخت هزینه ثابت داشته باشید، دقیقاً دریابید که این هزینه چه خدماتی را پوشش می دهد و در صورتی که وضعیت شما بیش از آنچه که وکیل انتظار داشته به کار نیاز داشته باشد، چه اتفاقی خواهد افتاد.

استان فارس :

بهترین وکیل در مرودشت

بهترین وکیل در سپیدان

ترتیب هزینه های اضطراری

به طور کلی، در این روش، شما درصدی از مبلغی را که در صورت برنده شدن در پرونده خود به دست می آورید به وکیل پرداخت خواهید کرد. همچنین هزینه های سپرده گذاری، شهود کارشناسی، هزینه تشکیل پرونده و سایر هزینه های مربوط به پرونده خود را باید پرداخت کنید. در صورتی که هنگام آغاز یک پرونده مبلغی برای پرداخت هزینه های نگهدارنده وکیل یا هزینه های ساعتی ندارید، به دنبال وکیلی باشید که از ترتیبات هزینه های احتمالی استفاده می کند. در یک ترتیب هزینه اضطراری، وکیل این ریسک را می پذیرد که پرونده شما ممکن است ناموفق باشد. در صورتی که مبلغی دریافت نکنید، وکیل شما حق الوکاله را دریافت نخواهد کرد، اما همچنان ممکن است مجبور شوید هزینه های مربوط به پرونده خود را بپردازید.

قبل از امضای قرارداد هزینه محتوا، مطمئن شوید که دقیقاً می‌ دانید قرارداد شما شامل چه مواردی می‌ شود و چه چیزی را باید پرداخت کنید.

اگر در مورد هزینه های احتمالی فکر می کنید، این نکات را در نظر بگیرید:

در برخی مواقع، نوع مواردی را که مجاز به داشتن ترتیبات هزینه های اضطراری هستند محدود است. به عنوان مثال، در بسیاری از موارد ترتیبات هزینه های اضطراری در پرونده های جنایی مجاز نمی باشد.

شما می توانید در مورد اندازه هزینه احتمالی با وکیل خود مذاکره کنید.

میزان هزینه اضطراری باید بر اساس میزان کاری باشد که وکیل انجام می دهد. ممکن است بتوانید در مورد یک توافق نامه مذاکره کنید. در این هنگام در صورتی که پرونده به سرعت حل شود، می توانید درصد کمتری به وکیل بپردازید و چنانچه پرونده زمان بیشتری طول بکشد و به محاکمه برسد، لازم است که درصد بیشتری به وکیل خود پرداخت کنید.

نکته: وکلا باید قوانین اخلاقی دولتی را رعایت کنند و ملزم به دریافت هزینه های معقول هستند. در صورتی که تصور می ‌کنید وکیلتان با شما منصفانه رفتار نکرده، به طور مؤثر به پرونده شما رسیدگی ننموده، یا هزینه‌ های بیش از حدی از شما دریافت کرده است، با آنها صحبت کنید و سعی نمایید با وکیل خود به توافق برسید. در صورتی که نمی توانید مسائل را با وکیل خود حل و فصل کنید، یا تصور می کنید که وکیل شما کار اشتباهی انجام داده است، می توانید شکایتی را در کانون وکلای شهر خود به ثبت برسانید.

زمینه های عملی حقوق

وکلا در طول دانشکده حقوق در یک نوع حقوق تخصص ندارند. با این حال، ممکن است هنگامی که آنها شروع به کار می کنند، اغلب در یک نوع قانون یا چند حوزه عملی مرتبط به صورت تخصصی فعالیت نمایند. به عنوان مثال، یک وکیل ممکن است تنها در پرونده های جنایی کار کند، در حالی که دیگری احتمال دارد به انواع مسائل حقوقی آسیب شخصی رسیدگی نماید. برخی از وکلای دادگستری نقش‌ های معاملاتی یا مشاوره ‌ای مانند برنامه‌ ریزی املاک را ایفا می ‌کنند، در حالی که واجد شرایط برای وکالت موکلان خود در دادگاه هستند. به طور معمول بسیاری از وکلای تجاری داخلی به ندرت در دادگاه حضور می یابند.

برخی از زمینه های شناخته شده عمل حقوقی شامل موارد زیر است:

  • جنایی
  • آسیب های فردی
  • قانون مالیات
  • خانواده
  • استخدام

در این حوزه ‌های عملی بزرگ‌ تر، وکلا ممکن است بر یک یا چند نوع خاص از پرونده ‌ها تمرکز کنند. به عنوان مثال، یک وکیل مدافع جنایی ممکن است در دفاع از موکلان در برابر اتهامات مرتبط با این مسائل تخصص داشته باشد. یک وکیل خانواده ممکن است در درجه اول به پرونده های طلاق یا اختلافات حضانت رسیدگی کند. خدمات ارجاع وکیل، وکلا را بر اساس حوزه های عملی مرتب می کند تا موکلان بالقوه بتوانند به راحتی آنها را پیدا کنند.

سخن پایانی

در این پست، نحوه انتخاب بهترین وکیل را توضیح دادیم. در صورتی که به مشاوره نیاز دارید، می توانید با دفتر حقوقی بهترین وکیل در لار تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با مدیریت