• شیراز بلوار پاسداران نبش خیابان جهان آرا ساختمان یلدا (طبقه 4 واحد 3)
  • info@Khalifehlawyer.ir

بهترین وکیل شهرداری در شیراز

بهترین وکیل شهرداری در شیراز

بهترین وکیل شهرداری در شیراز

وکیل شهرداری برای بسیاری می تواند مفهومی بیگانه به نظر برسد. بسیاری از افراد ممکن است درک درستی از آنچه وکلای شهرداری انجام می دهند نداشته باشند.

قوانین شهرداری معمولا مختص یک شهر، شهرستان، یا کلیه شهرداری های یک کشور است. به طور کلی شهرداری جز سازمان های دولتی محسوب نمی شود. اما براساس اختیارات قانونی که به شهرداری ها سپرده شده است، این نهاد وظیفه دارد تا از حقوق افراد جامعه و شهرداری محافظت نماید. برای این منظور کمیسیون هایی برای رسیدگی به مشکلات افراد تشکیل شده است.

بنابراین باید گفت که شهرداری ها دارای کمیسیون هایی هستند که هر کدام از آنها وظایف جداگانه ای دارند. از آنجایی که تنها مجلس شورای اسلامی قانون شهرداری ها را تصویب نمی کند و سازمان ها و نهادهای متفاوتی در تصویب قوانین مرتبط با شهرداری ها دخیل هستند، یک وکیل شهرداری باید دانش کاملی از کلیه مصوبات داشته باشد.

در ادامه این راهنما شرح خواهیم داد که یک وکیل شهرداری کیست و چگونه می تواند به شما در حل مشکلات حقوقی مرتبط با شهرداری کمک کند. همچنین بهترین وکیل شهرداری در شیراز را معرفی خواهیم کرد.

بهترین وکیل شیراز
بهترین وکیل شیراز

وکیل شهرداری کیست؟

همانطور که اشاره کردیم، نهادها و سازمان های گوناگونی در تصویب قوانین شهرداری ها دخیل هستند. معمولا رسیدگی به تخلفاتی قانونی که توسط شهرداری ها صورت می گیرد، توسط دیوان عدالت اداری مورد رسیدگی قرار می گیرند. به طور کلی، قوانین شهرداری ها می تواند برای افراد عادی قدری سردرگم کننده و پیچیده باشد. زیرا این افراد آگاهی چندانی از قوانین شهرداری ها ندارند و هنگام مواجهه با مشکلات نمی دانند چگونه گره حقوقی خود را بگشایند.

یک وکیل شهرداری با تجربه؛ تسلط کافی نسبت به کلیه قوانین مرتبط با شهرداری ها دارد و می تواند به راحتی به شما کمک کند تا مشکلات حقوقی که در نتیجه تخلفات شهرداری محل سکونتتان صورت می گیرد را برطرف نمایید.

بنابراین می توان گفت که یک وکیل شهرداری، فرد حقوقدانی است که با تکیه بر دانش حقوقی و تجربیات ارزنده خود قادر است از کلیه حقوق موکل خود در برابر تخلفات شهرداری ها دفاع کند. مشاوره و درخواست کمک از یک وکیل شهرداری با تجربه می تواند بسیاری از چالش های پیش روی افراد را برطرف کند و کمک بسزایی در پیشبرد پرونده حقوقی آنها کند.

یکی از متداول ترین مشکلات افراد جامعه با شهرداری ها، مربوط به موضوعات ساخت و ساز  است که گاهی گواهی پایان کار، اخذ سند مالکیت، دریافت پروانه ساختمان، درخواست اخذ خسارت از شهرداری، وصول مطالبات پیمانکاران از شهرداری ها، تغییر کاربری ملک به مسکونی یا تجاری می تواند افراد را با مشکلات جدی روبرو کند. معمولا این نوع از شکایات مربوط به رای صادره از کمیسیون های ماده 55، 77، 99 و 100 می باشد.

یک وکیل شهرداری زبده نسبت به کلیه این قوانین آگاهی کامل دارد و می داند چگونه می تواند با این مشکلات روبرو شود و شرایط را به نفع موکل خود تغییر دهد.

وکیل-شهرداری-در-شیراز
وکیل-شهرداری-در-شیراز

معرفی بهترین وکیل شهرداری در شیراز

یکی از بهترین وکلای شهرداری که می تواند به شما در پیشبرد پرونده های حقوقی مرتبط با شهرداری کمک کند غلام حسین خلیفه است. ایشان طی سال ها فعالیت خود به عنوان وکیل پایه یک توانسته است نتایج مثبتی در مورد انواع پرونده های حقوقی برای موکلین خود کسب نماید.

در صورتی که شما نیز با تخلفات شهرداری شهر خود مواجهه شده اید و حقی از شما ضایع شده است، می توانید اطمینان حاصل کنید که یک وکیل دلسوز و با تجربه را در کنار خود خواهید داشت.

وظایف وکیل شهرداری

براساس ماده 35 قانونی مدنی کشور ایران، وکالت در دادگاه ها، کلیه اختیارات مرتبط با دادرسی ها را دربرمی گیرد، و تنها آنچه را که موکل استثناء نموده باشد، یا توکیل در مورد آن خلاف شرع باشد، شامل آن نخواهد شد.

بنابراین می توان گفت که یک وکیل شهرداری می تواند در مورد کلیه اختیارات مرتبط به دادرسی در موضوعاتی که به شهرداری ها مربوط می شود وکالت افراد را بپذیرد. این اختیارات همچنین کلیه مواردی را نیز در بر می گیرد که براساس ماده 35 قانونی آیین دادرسی تعیین شده است.

خدماتی که یک وکیل شهرداری به موکلین خود ارائه می دهد

در صورتی که هنگام مواجه با مشکلات حقوقی مرتبط با شهرداری ها آشنایی چندانی با مسائل حقوقی نداشته باشد، با چالش های بسیاری مواجه خواهید شد. بنابراین درخواست کمک از یک وکیل شهرداری با تجربه می تواند مشکلات شما را به طور قابل توجهی به نفع شما تغییر دهد.

برخی از مهمترین مزایای برخورداری از استخدام یک وکیل شهرداری با تجربه عبارتند از:

  • با توجه به اینکه وکلای شهرداری از کلیه قوانین مربوطه آگاهی کافی دارند، پرونده شما با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.
  •  به طور معمول قوانین شهرداری ها با قوانین مدنی دیگر تفاوت های اساسی دارد و تنها یک وکیل شهرداری با تجربه که از کلیه این قوانین آگاهی دارد می تواند شرایط را به گونه ای تغییر دهد که نتایج مثبتی برای موکل خود در پی داشته باشد.
  • معمولا بسیاری از دعاوی و شکایت هایی که توسط افراد مختلف بر علیه شهرداری ها صورت می گیرد، در دیوان عدالت اداری مورد رسیدگی قرار می گیرند. در صورتی که از یک وکیل شهرداری با تجربه کمک بگیرید می توانید اطمینان حاصل کنید که وکیل شما از کلیه قوانین مصوب دیوان عدالت اداری آگاه است و می تواند از شما در برابر آنها دفاع کند.

در نتیجه می توان ادعا کرد که تنها یک وکیل شهرداری خبره که از دانش و مهارت کافی در مورد کلیه مسائل حقوقی مرتبط با شهرداری ها برخورداراست می تواند از حقوق موکل خود در برابر تخلفات صورت گرفته توسط شهرداری ها دفاع کند.  

در صورتی که از شما نیز مانند بسیاری از افراد جامعه به هنگام رویارویی با مشکلاتی از این قبیل، از یک وکیل شهرداری خبره کمک بگیرید، احتمال دستیابی به موفقیت شما در مورد پرونده های مرتبط با تخلفات شهرداری ها، به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

بهترین-وکیل-شهرداری-در-شیراز
بهترین-وکیل-شهرداری-در-شیراز

کمیسیون ها و شوراهای شهرداری ها

همانطور که پیشتر بیان کردیم، شهرداری یک نهاد دولتی محسوب نمی شود، اما براساس وظایفی که به آنها محول می شود واگذاری اختیارات قانونی، این سازمان ها را ملزم می کند تا برای رسیدگی به مشکلات افراد جامعه کمیسیون هایی تشکیل دهند. در ادامه وظایف دو کمیسیون از مهمترین کمیسیون های شهرداری ها را توضیح خواهیم داد.

شورای شهر

به طور کلی شورای شهرها، یک نهاد محلی به حساب می آید که با تکیه بر شخصیت حقوقی مستقل، به عنوان نهادی ناظر و تصمیم گیرنده شناخته می شود که می تواند اداره بخشی از امور و رفع نیازمندی های عمومی را برعهده داشته باشد.

هر چند شورای شهر، شهردار را برای یک دوره چهار ساله انتخاب می کند، اما شهرداری به هیچ وجه زیر مجموعه شورای شهر محسوب نمی شود. 

شورای عالی شهرسازی و معماری

به طور معمول، شهورای شهر، مسئول تصویب طرح های جامع شهری است. این شورا اختیارات متعددی دارد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

  • ارزیابی پیشنهادهای ضروری به منظور سیاست گذاری کلی شهرسازی برای ارجاع به هیئت وزیران
  • ارزیابی و تصویب نهایی طرح های جامع مربوط به شهر، همچنین تغییرات این طرح ها خارج از نقشه های تصفیلی. معمولا این موارد شامل استفاده از میزان تراکم و کاربری، تفکیک و یا تجمیع فضاهای عمومی و استفاده از فضای قابل اشغال است.

نکته ای که در اینجا باید در نظر بگیرید این است که شورای عالی شهرسازی و معماری نمی تواند هیچ قانونی را تصویب کند. به عبارت دیگر این شورا نمی تواند حق و یا تکلیفی را برای افراد تعیین نماید. این در حالی است که شورای عالی شهرسازی و معماری قادر است حقوق مالکانه افراد را تحدید کند، اما به هیچ وجه اجازه ندارد حقوق آنها را سلب نماید. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه در شیراز تماس بگیرید.

مراجع ذی صلاح برای رسیدگی به دعاوی مرتبط با تخلفات شهرداری ها

به طور کلی، مراجع رسیدگی به شکایت افراد از شهرداری ها، براساس نوع شکایت و اختلاف می تواند متفاوت باشد. معمولا رسیدگی به شکایت کیفری از شهرداری ها بر عهده دادسرای عمومی محل وقوع جرم است. با این حال، چنانچه شکایت شما به علت تخلف از قوانین دولتی توسط شهرداری ها و یا ارگان های وابسته به آن باشد، دیوان عدالت اداری مسئول رسیدگی به این شکایت خواهد بود.

برخی از مهمترین مواردی که دیوان عدالت اداری در مورد شکایت از شهرداری ها به آنها رسیدگی می کند عبارتند از:

  • صدور پروانه ساختمان برخلاف قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم صدور پروانه ساختمان به دلایل غیر قانونی
  • عدم رعایت قوانین در مورد تملک اراضی و املاک افراد
  • سرپیچی از قوانین و مقررات به گونه ای که این امر به شهروندان خساراتی را تحمیل کند. در این صورت افراد زیان دیده می توانند با اخذ حکم مبنی بر تخلف شهرداری، با مراجعه به دیوان عدالت اداری علیه این نهاد شکایت کنند.

سخن پایانی

در این مقاله با خدماتی که یک وکیل شهرداری با تجربه می تواند به شما ارائه کند آشنا شدید. همانطور که می دانید وکلای بسیار زیادی در شهر شیراز فعالیت دارند. غلام حسین خلیفه بهترین وکیل در شیراز است که می تواند شما را در روند رسیدگی به مشکلات حقوقی مرتبط با شهرداری ها یاری کند. علاوه بر مشاوره در مورد رسیدگی به پرونده های حقوقی مرتبط با شهرداری ها، خدمات دیگری نیز در دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه به موکلان محترم ارائه می شود، برای دریافت اطلاعات بیشتر با دفتر وکالت ایشان در شیراز تماش بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با مدیریت