• شیراز بلوار پاسداران نبش خیابان جهان آرا ساختمان یلدا (طبقه 4 واحد 3)
  • info@Khalifehlawyer.ir

بهترین راهکار جلوگیری از فروش ملک به چند نفر

بهترین راهکار جلوگیری از فروش ملک به چند نفر

بهترین راهکار جلوگیری از فروش ملک به چند نفر

هنگامی که تصمیم دارید ملکی را بخرید ممکن است این سوال برایتان پیش بیاد که آیا  ملکی که برای خرید انتخاب کرده اید احتمال دارد که به طور مخفیانه به افراد مختلف نیز فروخته شود؟ با اینکه این کار کاملا خلاف خلاف قانون است، اما در بسیاری از موارد مشاهده شده که افراد پس از خرید ملک با چنین مشکلاتی مواجه شده اند.

فرضیه کنید که فردی مالک یک ملک باشد و تصمیم داشته باشد آن را به چند نفر بفروشد و پول هنگفتی را به جیب بزند، این شخص معمولا با هر یک از خریداران، قراردادی امضا می کند و آنها در ازای پولی که پرداخت می نمایند یک سند مالکیت دریافت می کنند. فرد کلاهبردار برای جلوگیری از شناسایی خود ابتدا از آنها می خواهد که پول را پرداخت کنند و سپس ملک مورد نظر را در تاریخ مشخصی در آینده به آنها تحویل می دهد.

در تاریخ مشخص شده، کلیه خریداران به محل مشخص شده می‌ رسند و متوجه می ‌شوند که آن ملک واقعا وجود دارد و هیچ‌ کس مانع از گرفتن حق مالکیت آنها نیست به جز خریداران دیگر.

اکنون کلاهبردار پول را به جیب زده و شهر را ترک کرده است.

در ادامه این راهنما به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که ملکی که خریداری می کنید قبلا به افراد دیگر فروخته نشده است.

جلوگیری-از-فروش-ملک-به-چند-نفر
جلوگیری-از-فروش-ملک-به-چند-نفر

چگونه تشخیص دهید که ملکی که خریداری می کنید به افراد دیگری فروخته نمی شود؟

به طور کلی، راه های متعددی وجود دارد که می توانید از طریق آنها اطمینان حاصل کنید که ملکی که خریداری می کنید تنها به شما فروخته می شود. یکی از این راه ها، مراجعه به سامانه کد رهگیری و ثبت رسمی ملک است.

مطالب مرتبط به وکیل ملکی :

بهترین وکیل شهرداری در شیراز

بهترین وکیل تنظیم قرارداد در شیراز

بهترین وکیل مصادره اموال در شیراز

بهترین وکیل چک در شیراز

 

در سال 1387 وزارت مسکن و شهرسازی سامانه کد رهگیری و ثبت املاک و مستغلات را راه اندازی کرد. این سامانه با اهداف جلوگیری از فروش یک به ملک به چند نفر و مدیریت معاملات مسکن کار خود را آغاز نمود. معمولا پس از عقد مبایعه نامه ای که بین دو طرف فروشنده و خریدار انجام می شود، لازم است که یک کد رهگیری همراه با ثبت مشخصات ملک مورد معامله برای فروش آن صادر شود. صدور این کد باعث بلاک شدن پلاک ثبتی ملک می شود و این امر به خریدار اطمینان می دهد که ملک خریداری شده در سامانه به صورت غیرقابل فروش در نظر گرفته خواهد شد و افراد دیگری حق خرید آن را ندارند.

در برخی از موارد، اغلب افراد قراردادهای فروش ملک را به صورت دستی در آژانش های املاک تنظیم می کنند و بدون آن که این قرارداد را به طور رسمی ثبت کنند تنها از چند شاهد می خواهند که قرارداد آنها را امضاء کنند. انجام چنین کاری گاهی آنها را با کلاهبرداری فروشنده مواجه خواهد کرد.

مشاورین املاک براساس ماده 335 قانون تجاری تنها به عنوان دلال و واسطه شناخته می شوند. این قبیل افراد اغلب از دانش حقوقی کافی برای خرید و فروش ملک برخوردار نیستند. علاوه بر این، مشاورین املاک به بانک اطلاعاتی املاک و اخذ سوابق اشخاص برای تنظیم سند دسترسسی ندارند.

بنابراین برای جلوگیری از چنین پیشامدهای ناگواری توصیه می کنیم از یک وکیل ملکی با تجربه کمک بگیرید. در ادامه خواهیم گفت که یک وکیل ملکی چگونه می تواند به شما کمک کند که مطئمن شوید تنها مالک ملک خریداری شده شما هستید.

مطالب مرتبط به وکیل خانواده :

بهترین وکیل تضمینی تغییر نام در شیراز

بهترین وکیل نقفه در شیراز

بهترین وکیل طلاق در شیراز

بهترین وکیل مهریه در شیراز

وکیل انحصار وراثت در شیراز

وکیل ملکی چگونه می تواند در خرید ملک به شما کمک کند؟

بدیهی است که استخدام یک وکیل ملکی با تجربه از بهترین شیوه های جلوگیری از این نوع کلاهبرداری هاست، زیرا یک وکیل ملکی زبده از دانش حقوقی کافی در حوزه خرید و فروش املاک آگاه است و به بانک اطلاعاتی املاک دسترسی دارد. آنها می توانند به راحتی سوابق اشخاص را برای تنظیم سند، در اختیار داشته باشند. بنابراین وکیل ملکی می تواند سند املاک و سوابق فروشنده ملک را برای شما بررسی کند و به شما اطمینان دهد که ملکی را خریداری می کنید، تنها به شما فروخته می شود.

 

معرفی بهترین وکیل ملکی در شیراز

یکی از بهترین وکلای پایه یک در شیراز که می تواند در تنظیم قرادادهای خرید و فروش و جلوگیری از فروش یک ملک به چند نفر به شما کمک کند غلام حسین خلیفه است.

در صورتی که مایلید اطیمنان حاصل کنید که ملکی که تصمیم دارید آن را خریداری کنید تنها به شما فروخته می شود می توانید با مراجعه به دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه در شیراز و با مشاوره ایشان با اطمینان ملک خود را خریداری نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم با دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه بهترین وکیل شیراز تماس بگیرید.

 

 

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با مدیریت