• شیراز بلوار پاسداران نبش خیابان جهان آرا ساختمان یلدا (طبقه 4 واحد 3)
  • info@Khalifehlawyer.ir

عدم تخلیه ملک توسط فروشنده چه عواقبی دارد؟

عدم تخلیه ملک توسط فروشنده چه عواقبی دارد؟

عدم تخلیه ملک توسط فروشنده چه عواقبی دارد؟

خرید خانه یا ملک یک موضوع حقوقی و مالی مهم بسیار است، به ویژه در صورتی که برای اولین بار تصمیم دارید ملکی را خریداری کنید. خرید ملک شامل قانون اموال غیرمنقول است و اغلب مسائل حقوقی ویژه ای را در مقایسه با سایر انواع معاملات را دربرمی گیرد.

در برخی از موارد مشاهده شده است که خریدار و فروشنده به علت عدم آگاهی از قوانین خرید و فروش املاک با اختلافات کاملا جدی مواجه شده اند. یکی از عمده ترین مشکلات خرید ملک این است که فروشنده یا مستاجر او، ملک فروخته شده را در تاریخ تعیین شده تخلیه نمی کند.

در این هنگام یک وکیل املاک با تجربه می تواند به شما کمک کند. معمولا یک وکیل املاک و مستغلات دارای تحصیلات و تخصص کافی برای کمک به شما در کلیه مراحل خرید ملک است.

در این راهنما اطلاعاتی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت که می تواند در صورت بروز چنین مشکلاتی به شما کمک کند.

الزامات مرتبط با تحویل ملک به خریدار

همانطور که اشاره کردیم یکی از اساسی ترین مشکلات خرید خانه این است که فروشنده در پایان تاریخ تعیین شده ملک فروخته شده را تخلیه نمی کند. این در حالی است که فروشنده ملک موظف است که ملک مورد معامله را تا زمان سررسید قرارداد ملک به خریدار تحویل دهد.

از این رو، توصیه می کنم از همان ابتدای خرید ملک از یک وکیل ملک با تجربه کمک بگیرید و الزامات مرتبط با ملک را در قرارداد خود بگنجانید.

عدم تخلیه ملک توسط فروشنده

در ادامه برخی از مهمترین الزامات را خواهیم آورد:

  • تعیین مبلغی از هزینه خرید ملک به عنوان پیش پرداخت
  • تعیین مبلغ دقیق خرید خانه
  • تعیین مبلغ مشخصی از هزینه خرید به عنوان فسخ قرداد
  • تعیین زمان معینی برای تحویل ملک توسط فروشنده

نکته مهمی دیگری که در اینجا باید آن را همواره مورد توجه قرار دهید این است که گاهی مالکان خانه، ملک خود را به فرد دیگری اجاره می دهند، بنابراین به عنوان خریدار به هنگام خرید ملک باید در قرارداد خود قید کنید که مستاجر باید در تاریخ تعیین شده ملک را تخلیه کند. با این حال در برخی از موارد فروشنده یا مستاجر در تاریخ تعیین شده ملک را تخلیه نمی کنند که در این صورت راه هایی وجود دارد که می تواند از طریق قانونی به شما در رفع این مشکل کمک کند.

دادخواست تقاضای تخلیه ملک

به طور کلی، با توجه به قوانین مدنی جمهوری اسلامی، خریداران ملک زمانی می توانند درخواست تخلیه ملک نمایند که مدت زمان تعیین شده برای تخلیه خانه توسط فروشنده یا مستاجر او، به پایان رسیده باشد.

در صورتی که فروشنده ملک فروخته شده را در زمان تعیین شده تخلیه نکنند، خریدار می تواند با مراجعه به شورای حل اختلاف محل زندگی خود ضمن تسلیم درخواست خود مبنی بر صدور حکم تخلیه خانه از مراجع ذی صلاح بخواهد که دستور تخلیه ملک را برای او صادر نماید.

با توجه به اینکه فرآیند خرید و فروش خانه ممکن است با چالش هایی روبرو شود، پیشنهاد می کنم از همان ابتدا از یک وکیل ملکی برای جلوگیری از چنین پیشامدهایی کمک بگیرید.

اهمیت استخدام یک وکیل

همانطور که پیشتر نیز گفتیم در بسیاری از موارد افراد به دلیل ناآگاهی از قوانین مرتبط با خرید و فروش املاک با مشکلاتی نظیر عدم تخلیه ملک توسط فروشنده در تاریخ مقرر مواجه خواهند شد. گاهی اوقات نیز فروشنده ملک خود را به فرد دیگری اجاره داده است. به طور کلی، عدم تخلیه ملک توسط مستاجر امر بسیار رایجی است که می تواند خریدار را با چالش های جدی مواجه کند.

یک وکیل ملکی با تجربه می تواند خریدار را در جریان کامل جزئیات رسیدگی به پرونده قرار دهد و شرایط را به نفع موکل خود تغییر دهد.

معرفی بهترین وکیل ملکی در شیراز

غلام حسین خلیفه به عنوان بهترین وکیل در شیراز شناخته می شود. ایشان با تکیه بر سالها تجربه و دانش حقوقی خود می تواند شما را در تنظیم قرادادهای خرید و فروش و عدم تخلیه ملک توسط فروشنده یاری نماید.

با مراجعه به دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه در شیراز و با مشاوره ایشان می توانید با اطمینان ملک خود را خریداری نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم با دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه بهترین وکیل شیراز تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با مدیریت