• شیراز بلوار پاسداران نبش خیابان جهان آرا ساختمان یلدا (طبقه 4 واحد 3)
  • info@Khalifehlawyer.ir

بخشنامه جدید طلاق توافقی 1403

بخشنامه جدید طلاق توافقی 1403

بخشنامه جدید طلاق توافقی 1403

به طور کلی، دادگاه، با توجه به ماده 25 قانون حمایت از خانواده، پرونده زن و شوهری که تصمیم دارند از یکدیگر جدا شوند را به مراکز مشاوره خانواده واگذار می کند. این مراکز معمولا پس از برگزاری جلسات مشاوره، در صورتی که زوجین همچنان قصد جدایی داشته باشند و حاضر به سازش نباشند، پرونده طلاق آنها را با ذکر موارد توافق بین طرفین به منظور تصمیم گیری و صدور رای نهایی به دادگاه انتقال می دهند.  

فرآیند طلاق هنگامی که بنا به درخواست زوج باشد، روند ساده تری در مقایسه با درخواست زوجه برای طلاق دارد. با این حال، در صورتی که هر کدام از طرفین با یکدیگر بر سر طلاق خود به توافق برسند، با رضایت آنها و براساس قانون مرتبط با خانواده که در سال 1391 به تصویب رسیده است، فرآیند طلاق زوج انجام خواهد شد.

به طور معمول، در سال های اخیر و قبل از صدور بخشنامه جدید طلاق توافقی 1403، کلیه طلاق های توافقی و غیر توافقی به مراکز داوری ارجاع می شد. اما براساس مطالعات انجام شده در حوزه طلاق، قانونگذاران به این نتیجه رسیدند که این داوری تاثیر چندانی در روند سازش بین زوجینی که قصد جدایی دارند، نداشته است. بنابراین قانون جدیدی در رابطه با طلاق توافقی به منظور حمایت بیشتر از خانواده صادر شد.

مطالب مرتبط به وکیل ملکی :

بهترین وکیل شهرداری در شیراز

بهترین وکیل تنظیم قرارداد در شیراز

بهترین وکیل مصادره اموال در شیراز

بهترین وکیل سفته شیراز

بهترین وکیل در شیراز

در بخشنامه جدید قانون طلاق یک نهاد کارشناسی روند طلاق را مورد بررسی قرار می دهد. بنابراین باید گفت که افرادی که قصد جدایی دارند لازم است به یکی از مراکز مشاوره قبل از طلاق مراجعه کنند.

با توجه به بخشنامه طلاق توافقی صادر شده توسط قوه قضائیه در سال 1397، دفاتر پیشخوان الکترونیکی قضایی در صورت عدم دریافت گواهی از مرکز غربالگری و یا مراکز مشاوره خانواده قادر به ارائه دادخواست طلاق نخواهند بود.

در ادامه این راهنما شما را با قوانین جدید طلاق توافقی 1403 آشنا خواهیم کرد. در صورتی که سوالات بیشتری در مورد بخشنامه طلاق توافقی 1403 دارید، می توانید با دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه بهترین وکیل طلاق شیراز تماس بگیرید.

مطالب مرتبط به وکیل خانواده :

بهترین وکیل تضمینی تغییر نام در شیراز

بهترین وکیل نقفه در شیراز

بهترین وکیل طلاق در شیراز

بهترین وکیل مهریه در شیراز

وکیل انحصار وراثت در شیراز

بهترین وکیل در سپیدان

بخشنامه-جدید-طلاق-توافقی-1403
بخشنامه-جدید-طلاق-توافقی-1403

بخشنامه جدید طلاق 1403

لازم به ذکر است که قانون طلاق جدید توافقی 1403 در مقایسه با قوانین در سال های گذشته تغییرات مهم و اساسی داشته است. با توجه به بخشنامه جدید طلاق توافقی فرآیند طلاق در مقایسه با سال های گذشته طولانی تر و کمی دشوارتر شده است. قانون دلیل این امر را حضور اجباری زوجین در کلیه جلسات مشاوره خارج از دادگاه قبل از صدور حکم طلاق می داند. بدین معنی که زوجین برای دریافت گواهی عدم سازش طرفین یا گواهی عدم انصراف از طلاق باید قبل از صدور حکم طلاق خود توسط دادگاه در کلیه جلسات مشاوره ای که به منظور سازش بین آنها برگزار می شود، شرکت کنند. در صورتی که پس از شرکت در این جلسات زن و شوهر همچنان قادر به حل اختلافات زناشویی خود نباشند، گواهی عدم سازش طرفین توسط این مراکز صادر خواهد شد.

وکیل جرائم اقتصادی :

بهترین وکیل سفته شیراز

بهترین وکیل بانکی شیراز

وکیل کلاهبرداری شیراز

وکیل جعل اسناد در شیراز

در اینجا این نکته را باید یادآوری کرد که گواهی عدم سازش زوجین با گواهی عدم انصراف از طلاق تفاوت اساسی دارد. معمولا پس از اینکه زوجین در کلیه جلسات مشاوره اجباری شرکت کردند و برای ادامه زندگی مشترک خود به توافق نرسیدند و همچنان بر طلاق اصرار دارند، گواهی عدم انصرف از طلاق آنها توسط مرکز مشاوره صادر خواهد شد. این در حالی است که گواهی عدم امکان سازش توسط دادگاه خانواده و به منظور ثبت طلاق در اداره ثبت احوال صادر می شود.

در ادامه باید خاطر نشان کرد که مطابق بخشنامه جدید طلاق توافقی، هر یک از طرفین سه ماه فرصت دارد تا با مراجعه به دفاتر طلاق، گواهی طلاق خود را ثبت کند. با توجه به مطالب ذکر شده گواهی عدم امکان سازش در مرحله نهایی و توسط دادگاه مربوطه صادر خواهد شد. با این حال، در صورت اعتراض هر یک از طرفین، قوانین متفاوتی در مورد طلاق آنها اعمال خواهد شد.

در نهایت این نکته را در نظر داشته باشید که زوجینی که قصد دارند به طور توافقی از یکدیگر جدا شوند، باید به مراکز مشاوره خانواده مراجعه کنند. در صورت عدم مراجعه آنها به این مراکز و عدم دریافت مشاوره قادر به ثبت درخواست طلاق خود نخواهند بود.

سخن پایانی

در این راهنما بخشنامه جدید طلاق توافقی 1403 را توضیح دادیم، برای دریافت اطلاعات بیشتر همچنین دریافت مشاوره می توانید با دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه بهترین طلاق شیراز تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با مدیریت