• شیراز بلوار پاسداران نبش خیابان جهان آرا ساختمان یلدا (طبقه 4 واحد 3)
  • info@Khalifehlawyer.ir

مجازات فرار از صحنه جرم و تصادف غیر جرحی

مجازات فرار از صحنه جرم و تصادف غیر جرحی

مجازات فرار از صحنه جرم و تصادف غیر جرحی

در برخی از موارد ممکن است رانندگان به هنگام تصادف، به دلایل مختلف از جمله ترس از مجازات، از صحنه تصادف فرار کنند، به ویژه هنگامی که در تصادف رانندگی فردی یا افرادی فوت کنند. در این صورت فرار از صحنه تصادف، جرمی محسوب می شود که مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. با این حال در تصادف غیر جرحی نیز ممکن است افراد به دلایل مختلف از صحنه تصادف متواری شوند.

در این مقاله در نظر داریم مجازات فرار از صحنه جرم و تصادف غیر جرحی را توضیح دهیم. در صورتی که با چنین مشکلی مواجه هستید این مقاله می تواند به سوالات شما پاسخ دهد. در صورتی که پاسخ سوالات خود را در اینجا نیافتید و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه بهترین وکیل در شیراز تماس بگیرید و از مشاوره و راهنمایی های ایشان بهره مند شوید.

 مطالب مرتبط به وکیل خانواده :

بهترین وکیل حضانت در شیراز

بهترین وکیل مهریه در شیراز

بهترین وکیل طلاق در شیراز

بهترین وکیل نقفه در شیراز

بهترین وکیل تضمینی تغییر نام در شیراز

بهترین وکیل در شیراز

مجازات رانندگان فراری از صحنه تصادفات غیر جرحی

تصادفات غیر حرجی به تصادفاتی اطلاق می شود که به هنگام تصادف، به هیچ فردی آسیب جانی وارد نمی شود. فرار از صحنه تصادف غیر جرحی، برخلاف تصادفات جرحی که منجر به فوت افراد می شود، جرم محسوب نمی شود. در صورتی که در این تصادف خودرو فرد آسیب ببیند و راننده مقصر از محل تصادف گریخته باشد، مالک خودرو آسیب دیده می تواند به مراجع قضایی مراجعه کند و با اعلام پلاک خودرو فرد خاطی برای دریافت خسارت خود از مراجع قضایی درخواست پیگیری کند.

با توجه به اینکه اغلب خودروها از پوشش بیمه اتومبیل برخوردارند، معمولا خسارت وارده به اتومبیل از طریق بیمه پرداخت خواهد شد و هیچ گونه جای نگرانی برای پرداخت خسارت وجود نخواهد داشت. کلیه بیمه های خودرو تا میزان مشخصی خسارت وارده در اثر تصادف را پرداخت می کنند. با این حال، برخی از خودروها فاقد بیمه اتومبیل هستند. در این صورت مراجع قضایی راننده خاطی را ملزم می کند که خسارت وارده به اتومبیل طرف مقابل را بپردازد.

بهترین وکیل در شیراز
بهترین وکیل در شیراز

تصادف با اتومبیل های پارک شده در کوچه و خیابان و متواری شدن رانندگان خاطی

در برخی از موارد مشاهده شده است که راننده ای با اتومبیل های پارک شده در خیابان یا کوچه تصادف می کند. در صورتی که راننده مقصر به جای اطلاع به مالک خورده آسیب دیده از محل تصادف بگریزد، راننده خاطی مجرم محسوب شده و می تواند تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. لازم به ذکر است که این مورد در صورتی قابل پیگیری می باشد که اتومبیل آسیب دیده در جای مناسبی پارک شده باشد. تنها در این صورت است که متواری شدن راننده مقصر جرم قلمداد می شود.

در صورتی که راننده مقصر دارای بیمه شخص ثالث باشد، بدون هیچ گونه نگرانی می تواند خسارت وارد شده به خودرو پارک شده را از طریق بیمه پرداخت کند. توجه داشته باشید که اغلب شرکت های بیمه درصدی از مبلغ خسارت را پرداخت می کنند. بنابراین توصیه می کنم همان ابتدا بیمه شخص ثالث خودرو را از طریق پوشش های مختلف بیمه انجام دهید. زیرا با انجام این کار می توانید از نگرانی پرداخت خسارت در تصادف رانندگی خود بکاهید.

مطالب مرتبط به وکیل ملکی:

وکیل تنظیم قرارداد در شیراز

بهترین وکیل شهرداری در شیراز

بهترین وکیل مصادره اموال در شیراز

بهترین وکیل سفته در شیراز

بهترین وکیل چک در شیراز

مراحل شکایت از راننده مقصر فراری

در چنین مواردی در ابتدا خونسری خود را حفظ کنید، سپس با پلیس 110 تماس بگیرید. پس از تماس با پلیس 110 در محل تصادف متنظر بمانید تا افسر پلیس در محل حاضر شود و از وقوع تصادف گزارش تهیه کند.

معمولا افسر پلیس راهنمایی و رانندگی پس از تنظیم گزارش و صورت جلسه، کروکی تصادف را رسم می کند. در این هنگام راننده خودرو آسیب دیده با ارائه این مدارک به مراجع قضایی می تواند از راننده خاطی شکایت کند.

در صورتی که خودرو فرد خاطی دارای پوشش بیمه باشد، خسارت خودرو آسیب دیده ارزیابی می شود و بیمه بخشی از خسارت را پرداخت می کند.

بهترین وکیل در شیراز.png غلام حسین خلیفه
بهترین وکیل در شیراز.png غلام حسین خلیفه

سخن پایانی

در اینجا مجازات فرار از صحنه جرم در تصادفات غیر حرحی را توضیح دادیم. در صورتی که به تازگی با این مورد مواجهه شده اید و نمی دانید چگونه برای دریافت خسارت خود باید از راننده خاطی شکایت کنید و یا خود به دلایل مختلف از صحنه جرم گریخته اید و مایلید خسارت وارده به اموال دیگران را جبران کنید، می توانید با دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه در شیراز تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با مدیریت