• شیراز بلوار پاسداران نبش خیابان جهان آرا ساختمان یلدا (طبقه 4 واحد 3)
  • info@Khalifehlawyer.ir

سریعترین راه گرفتن حکم تخلیه مستاجر 1402

سریعترین راه گرفتن حکم تخلیه مستاجر 1402

سریعترین راه گرفتن حکم تخلیه مستاجر 1402

یکی از چالش برانگیزترین موارد در جامعه تخلیه خانه توسط مستاجر است. متاسفانه در بسیاری از موارد مالکان با عدم تخلیه ملک خود توسط مستاجران مواجه می شوند که آنها را با مشکلات جدی روبرو می کند. در این راهنما در نظر داریم اطلاعاتی در خصوص سریع ترین راه گرفتن حکم تخلیه مستاجر را با شما به اشتراک بگذرایم، در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این باره نیاز دارید، پیشنهاد می کنم با دفتر حقوقی غلام حسین خلیفه بهترین وکیل شیراز تماس بگیرید و از مشاوره و راهنمایی های ارزنده ایشان بهره مند شوید.

چگونه می توانید به راحتی از مراجع ذیصلاح حکم تخلیه مستاجر بگیرید

به طور معمول، به منظور اخذ حکم تخلیه لازم است که در ابتدا مدارک شناسایی لازم و اجاره نامه ملک را آماده کنید و با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی دادخواست خود را مبنی بر صدور حکم تخلیه ثبت نمایید. در این هنگام پس از ثبت دادخواست خود، پرونده شما به شورای حل اختلاف ارجاع داده می شود.

بهترین وکیل در شیراز

برای دریافت حکم تخلیه چه شرایطی لازم است:

هنگامی که برای اخذ حکم تخلیه ملک خود اقدام می کنید، باید درخواست شما دارای شرایط ویژه ای باشد که عبارتند از:

  • عدم واگذاری یا انتقال ملک به فرد یا افراد دیگر توسط مستاجر
  • نیاز ملک به تعمیرات اساسی و عدم تخلیه ملک توسط مستاجر
  • عدم پرداخت اجاره بها به مدت سه ماه توسط مستاجر
  • عملکرد مستاجر برخلاف تمهیدات خود
  • نقض قوانین موجود در مورد ملک اجاره داده شده توسط مستاجر
  • استفاده نامشروع از ملک اجاره داده شده توسط مستاجر

در صورتی که هر یک از موارد نامبرده توسط مستاجر رعایت نشده باشد، مالک حق دارد برای تخلیه ملک خود از مراجع قضایی، برای صدور تخلیه سریع درخواست کند.

 مطالب مرتبط به وکیل خانواده :

بهترین وکیل حضانت در شیراز

بهترین وکیل مهریه در شیراز

بهترین وکیل طلاق در شیراز

بهترین وکیل نقفه در شیراز

بهترین وکیل تضمینی تغییر نام در شیراز

بهترین وکیل در شیراز

نحوه درخواست حکم تخلیه فوری

در برخی موارد بنا به دلایلی مالک تصمیم می گیرد که مستاجر، ملک اجاره داده شده را زودتر از موعد قرارداد تخلیه کند. در این مورد تنها دادگاه می تواند تصمیم بگیرید. بنابراین در صورتی که ملک خود را اجاره داده اید اما مهلت قرارداد هنوز به پایان نرسیده است اما مایلید مستاجر ملک را زودتر از موعد مقرر تخلیه کند باید به دادگاه مراجعه کنید. برای اینکه بتوانید حکم تخلیه ملک خود را دریافت کنید، باید دادگاه را مجاب نمایید که قرارداد اجاره را فسخ کند. به طور معمول در چنین مواردی، زمان بیشتری طول خواهد کشید که دادگاه حکم تخلیه را صادر کند. این زمان ممکن است حتی تا 6 نیز به طول بیانجامد.

مدت زمان لازم برای اخذ حکم تخلیه

مدت زمان لازم برای اخذ حکم تخلیه می تواند با توجه به شرایط ملک، موجر و مستاجر متفاوت باشد. به طور معمول، پس از تسلیم درخواست حکم تخلیه توسط موجر به دادگاه، زمان جلسه دادرسی تعیین می شود. در این هنگام مستاجر به دادگاه احضار می شود. پس از استماع ادعاهای موجر و دلایل مستاجر، قاضی پرونده در مورد تخلیه و زمان آن تصمیم می گیرد.

چه زمانی مستاجر می تواند برای توقف حکم تخلیه اقدام کند:

در برخی از موارد با توجه به برخی شرایط ویژه ای، مستاجر می تواند از دادگاه درخواست توقف حکم تخلیه کند. این موارد شامل تمدید قرارداد اجاره نامه، اثبات جعلی بودن سند درخواست تخلیه یا درخواست دادرسی فوری برای بررسی و ارزیابی ادعاهاست. در صورتی که مستاجر بتواند دادگاه را متقاعد کند که حکم تخلیه را متوقف کند، اجرای حکم تخلیه تعلیق خواهد شد و به مستاجر فرصت بیشتری داده می شود که برای مدافعت و مذاکره اقدام نماید.

لازم به ذکر است که برای صدور حکم تخلیه ملک اجاره داده شده، حتما باید مهلت اجاره نامه پایان یافته باشد. در غیر این صورت دادگاه حکم تخلیه را صادر نخواهد کرد یا در صورت صدور حکم تخلیه، آن را باطل خواهد کرد.

در صورتی که قرارداد اجاره براساس توافق فی مابین مالک و مستاجر تمدید شده باشد، اجرای حکم تخلیه متوقف خواهد شد. برای توقف حکم تخلیه مدعی باید ثابت کند که اجاره نامه تمدید شده است. در غیر این صورت، حکم تخلیه ای که قبل از پایان موعد اجاره صادر شده باشد، می تواند باطل شود.

حکم تخلیه مستاجر
حکم تخلیه مستاجر

مطالب مرتبط به وکیل ملکی:

وکیل تنظیم قرارداد در شیراز

بهترین وکیل شهرداری در شیراز

بهترین وکیل مصادره اموال در شیراز

بهترین وکیل سفته در شیراز

بهترین وکیل چک در شیراز

سخن پایانی

در صورتی که با عدم تخلیه ملک خود توسط مستاجر مواجهه شده اید، می توانید با کمک یک وکیل ملکی با تجربه این مشکل را به راحتی حل کنید. برای دریافت مشاوره با دفتر غلام حسین خلیه بهترین وکیل شیراز تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با مدیریت